|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...
Jeg skrev "ordentlig" bestemor, ikke ordentlig bestemor. I og med at jeg har gutter, ville det mest sannsynlig bli snakk om adopsjon, tipper jeg. Jeg håper at barnebarna mine vil være mitt eget kjøtt og blod, selv om de da vil få en bestemor med "rare" holdninger... Om mine barn ikke kan få barn og må bruke assistert befruktning eller adopsjon kommer jeg nok til å bli like glad i de barna, det er jo ikke det det er snakk om. Ordentlige barn er det vel ingen tvil om at det blir uansett metode. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Eh...Ja? Jeg HAR såre tær/en sårhet i fht denne typen utsagn. Og det er faktisk ikke meg det er noe feil med.
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
jo, litt. Jeg syns som Mim at det er vanskelig å tolke det som noe annet enn at adopterte/surrogatbarn er annenrangs.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Men i alle dager da? Jeg har ikke sagt noe som helst om at en type barn er bedre enn andre. Jeg har sagt noe om hvilken prosess jeg, som framtidig bestemor, ville ha foretrukket. Du sier at du har et barn som er født ved hjelp av assistert befruktning. Vel, dersom du fikk valget mellom å lage barn ved
Jeg ser ingen grunn til at du skal tolke noe som helst. Det burde holde i massevis å bare lese det jeg skriver. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Rine. Du er på tur her. Du sa i ditt første innlegg at du ønsket å bli bestemor på den gode gammeldagse måten fordi det å få barnebarn av eget kjøtt og blod var det beste. Mine barn er av eget kjøtt og blod, men det er underordnet, ettersom jeg mener foreldreskap og omsorgsansvar konstitueres av annet enn biologi. Hvis du var ørlite empatisk, så hadde du kanskje hatt en idé om hvor slitsomt det er å ikke kunne lage barn med et enkelt hopp i halmen.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Passe på så han ikke blir homo ...Nå synes jeg ærlig talt du overreagerer, Mim. At man som bestemor kan foretrekke at barna slipper å gjennomgå assistert befruktning eller en adopsjonsprosess for den saks skyld, er da på ingen måte det samme som at DE personlig foretrekker den ene eller andre produksjonsmetoden? Selv om DU har opplevd det, er det da ikke sånn for alle. Jeg er ganske sikker på at min mor skulle ønske vi hadde sluppet å bruke IVF for å få nummer 2 - selvfølgelig! Det skulle jeg jo ønske selv også. Ikke fordi hverken min mor eller jeg mener at produktet er dårligere av den grunn, men ganske enkelt fordi det er pesete. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
jeg skal svare deg dønn ærlig:
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Greit nok. Men jeg synes at jeg bør få lov til å tenke noe (for det er tankene mine om emnet jeg presenterer) om hva jeg ville sett på som det enkleste og greieste for mine barn når den tid kommer. Det er veldig langt fra å si at jeg ville synes den greieste løsningen er å få barn på gamlemåten (jeg har allerede nevnt flere ganger at dette er mine egne, høyst egoistiske tanker, ja?) og å uttale seg om hva homofile og ufrivillig barnløse bør gjøre. Tror du ikke at jeg skjønner at jeg selv er priviligert som faktisk hadde et valg? I det store og hele sier og mener jeg veldig lite om andres måte å få barn på, men når det gjelder egne barn, må det være lov å ønske seg at også dette skal foregå på enklest mulig måte? Jeg kommer uansett ikke til å bli en tanketom bestemor som mener og synser høylydt om så sårbare ting som det å ikke kunne få barn tross alt er, men at jeg kommer til å ha ønsker- inni meg- når den tid kommer- og jeg ser ikke helt at det gjør meg til et lite empatisk menneske... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|