Sv: Er rosa prinsessekjoler ødeleggende for likestillingen?
Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.
på 4-5åringer er det vel ikke store forskjellen. Det er helt kunstig å skjære buksene forskjellig i den alderen.
Jeg har prøvd guttebukser på jentene mine, uten stort hell. De satt ikke pent i skittet/livet. Hvorvidt det er nødvendig å ha en forskjell der, det vet jeg ikke, men alle bukser trenger vel ikke være baggypants heller. Aner ikke om det hadde blitt ubekvemt for gutter å ha på seg jentebukser.
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Her steiler jeg. På to punkt.
1. Det er helt OK at de som er mer forfengelige kan få lov til å dolle og pynte seg. Og være opptatt av å se bra ut. Men jeg synes i grunnen ikke unger skal være så opptatte av å se bra ut. Ta vare på seg selv? Like å se bra ut? Jeg er helt i stuss over at noen kan si sånt om barn under 15.
2, Jeg liker IKKE at man kategoriserer. At alle jenter blir satt i pyntegruppa Ingen av dem er annerledes. Ingen gutter får være med med.
1. Det spørs hva du legger i det. Jeg legger ikke 12-tonn sminke, høye hæler og Gucci i det.
2. Gutter er selvsagt hjertelig velkomne til å like å stæsje seg de også, jenter som ikke liker å pynte seg må få lov til å ikke like det.