Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 08:50   #361
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

kult sa barna her da dem såg bilde

puttet du bare ormene og k.dillene oppi gelen før den stivnet ( men ikke var varm lenger går jeg utifra) ?

og hva brukte du som gråfarge på edderkoppen? melis og...?

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Vi har nettopp feiret 6-årsdag. Og der det er guttebursdag må det være ekle kaker. Vi endte opp med dette, til både begeistring og vemmelse for gjestene. :kengg:

Gele med krokodiller og slanger. Slangene ble passe slimete og beveget seg rundt i gelen. Fascinerende ekkelt. :urk:

Sjokoladekake med edderkopp og spindelvev

Mr. Eddy himself!

..og sjokolademuffins med glasur og krokofanter

ItsOnlyMe er ikke aktiv  
Gammel 01-02-10, 08:52   #362
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er det endelig lov for meg å skryte i en slik tråd. Snuppa ble 5 år i går, og her er bilde av kakene ..... og henne.

Gammel 01-02-10, 11:14   #363
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Her er det virkelig mange flotte kaker!!!!!!! Jeg må lete i bildearkivet mitt og vise frem noen av kakene jeg har laget. Det er genialt med en slik tråd, for det er så fint å få tips til neste kake

Gammel 01-02-10, 20:08   #364
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

kult sa barna her da dem såg bilde

puttet du bare ormene og k.dillene oppi gelen før den stivnet ( men ikke var varm lenger går jeg utifra) ?

og hva brukte du som gråfarge på edderkoppen? melis og...?

Jeg kjøpte ferdig gele som jeg sjvoppet opp i en bolle. Så delte jeg dem opp med en skje, det er enkelt så lenge gelen har stått ute på benken en stund. Deretter puttet jeg krokodillene oppi og "løftet" litt på gelen uten å ødelegge den mer. Slangene ble lagt inn på samme vis, men litt av den måtte jo på oversiden av gelen så den synes. Ungene digget det her også.

Gråfargen på edderkoppen er hvit frosting (fra Toro, den er så god rørt opp med kremost) og svart konditorfarge (kjøpt på Panduro). Jeg brukte frosting på muffinsene så da tok jeg bare av 1-2 ss over i en liten skål og blandet gråsvart til Mr. Eddy. Enkelt. Det hvite i øynene er melis (fra "nettet" på kaken), røde minismarties og beina er lakrishjul. Lakrishjul er bedre bein enn snører ser jeg for meg..

Jeg er vanligvis ikke helt fan av sånn ferdigmikser, men i barnebursdag hvor ungene egentlig er mer opptatt av å leke og ikke smaaake på maten så blir det noe lettvint innimellom.

Gammel 02-02-10, 22:05   #365
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Du klarte det med glans Tjorven !
Knallbra, ser ut som bursdagsbarnet også var storfornøyd.

Gammel 03-02-10, 13:27   #366
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer på et spørsmål jeg fikk på prikk:
Tårnene til prinsessekaka er 2 ferdigkjøpte rullekaker jeg har kjøpt på butikken og delt i 2. Så har jeg dekket dem med gulrotkakeglasur med rød konditorfarge. Tårnene er altså spiselige, men ikke spesielt gode.

Gammel 03-02-10, 17:04   #367
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Standard

Nå har jeg funnet frem noen bilder av kaker som jeg har laget!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 60 år + 4 år 031.jpg (186,7 KB, 81 visninger)
Filtype: jpg CIMG0590.jpg (199,8 KB, 70 visninger)
Filtype: jpg IMG_0398.jpg (179,5 KB, 81 visninger)
Filtype: jpg IMG_1918.jpg (186,4 KB, 78 visninger)
Filtype: jpg IMG_2327.jpg (181,2 KB, 82 visninger)
Gammel 03-02-10, 17:09   #368
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Standard

Her er noen flere bilder! Håper noen kan få gode ideer til neste kake som skal lages! Jeg har heldigvis fått noen ideer av alt det dere andre har lagt inn her

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kake 002.jpg (195,3 KB, 79 visninger)
Filtype: jpg Konfirmasjonskake til Anne Marte 27.05.06.jpg (185,8 KB, 99 visninger)
Filtype: jpg Siril 3 år 20.01.06 047.jpg (186,3 KB, 93 visninger)
Gammel 03-02-10, 17:16   #369
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ltb, her.

Her er noen flere bilder! Håper noen kan få gode ideer til neste kake som skal lages! Jeg har heldigvis fått noen ideer av alt det dere andre har lagt inn her

Så utrolig fine kaker du hadde laget.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 03-02-10, 18:14   #370
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Her er bæsjekake jeg laget i bæsjebursdagen til eldstemann.

Gammel 03-02-10, 18:21   #371
Merete
Superaktiv

Merete sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

oppskrift??

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Her er bæsjekake jeg laget i bæsjebursdagen til eldstemann.

Merete er ikke aktiv  
Gammel 03-02-10, 18:23   #372
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Merete, her.

oppskrift??

INGREDIENSER:
150 g smør
200 g mariekjeks (en pakke)
2 stk eggeplomme
1 dl sukker
2 ss kakao

FREMGANGSMÅTE:

1. Smelt smøret
2. Legg kjeksen i doble plastposer, og brekk den i biter på størrelse med cornflakes.
3. Pisk eggeplommene og sukkeret godt.
4. Tilsett det smeltede smøret og kakaoen. Rør om til alt er godt blandet.
5. Hell kjeksbitene i blandingen. Kna alt godt sammen med hendene.
6. Form massen slik du vil ? om det blir en kukake eller dinosaurbæsj bestemmer du selv?
Dekk med plastfolie, og sett kaken i fryseren i en halv time før servering. Hvis du lager kaken så lang tid i forveien at den blir gjennomfryst, kan du ta den ut noen timer før servering så den rekker å tine. Kaken kan oppbevares i kjøleskap i noen dager.
7. Ved servering skjærer du kaken i skiver.

Gammel 03-02-10, 18:30   #373
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig fine kaker, ltb!

Gammel 03-02-10, 20:06   #374
ltb
Superaktiv

ltb sin avatar

Standard

Bæsjekake genialt, hadde aldri kommet på det!

Gammel 10-02-10, 18:40   #375
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Så fine kaker dere lager!!

Bæsjekake

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 12-03-10, 22:43   #376
wollafruen
Fullverdig medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
wollafruen er litt kul
Standard

Her er fireårskaken til frøken Snupp. Det ble Hello Kitty i år og gitt...etter hennes ønske - så klart

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde 007.jpg (178,9 KB, 83 visninger)
Gammel 25-03-10, 20:33   #377
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er krokodillekaken som ble servert i dagens 5-årsdag:

apan er ikke aktiv  
Gammel 25-03-10, 20:40   #378
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Fin!!

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 26-03-10, 12:25   #379
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fantastisk krokodillekake, Apan! Seigmennene, er det alle den har spist? Det kan hende jeg blir nødt til å kopiere ideen din en gang.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-03-10, 19:42   #380
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg skryter litt igjen.

Obelix er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.