Sv: Strenge matregler i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av Førskolelæreren, her.
å? Så foreldrene betaler ikke for en tjeneste vi utfører??
Jeg tror et stort flertall av de som jobber i barnehage er der for barnas skyld. Og jeg har da vitterlig heller ikke sagt at JEG ikke er det... Men foreldrene har rett og BØR ha rett til å få si sitt om hvordan de ønsker hverdagen for DERES barn skal være.
Og om barnehagen serverer mat eller ikke vil jeg si er noe av det jeg kommer til å vektlegge minst i mitt valg av barnehage den gangen jeg får barn.
Jeg håper virkelig at flertallet som jobber i barnehage er der for barnas skyld, og ikke foreldrene. Barna mine må selvfølgelig være i barnehage fordi jeg jobber, men de er der også fordi jeg ønsker at de skal ha et godt pedagogisk tilbud mens jeg er på jobb. Jeg syntes en uttalelse om at barnehagen er et servicetilbud for foreldre er skremmende, og slike vil jeg ikke ha på jobb hos meg.
Barna mine går i naturbarnehage, og de får servert all maten. Det er mye forskjellig mat som kan lages på bål, og de får nok mer variert mat enn om jeg skulle laget matpakke.
Jeg har jobbet i barnehage hvor alle måtte ha med matpakke, og det var mye nugatti og syltetøy på skivene. Nå når vi holder all maten spiser barna mye mer sunt og godt pålegg.