|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Å oppkonstuere problemer er jeg flink på... pappa pleier å si at de aller fleste bekymringer blir det aldri noe av, og det har an jo egentlig veldig rett i, men jeg klarer ikke helt droppe bekymringene likevel...
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?
Noen liker det ene og noen liker det andre. Det er helt ok. Man er vant til ulike ting, og man foretrekker ulike ting. Det må man respektere. Men i mitt hode høres det stusselig ut. Tenker man sånn, får man aldri sett noe særlig av verden. Man får ikke utvidet horisonten verken fysiske eller mentalt sett hvis man alltid skal være hjemme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Det er jo deilig å ha ferie sammen uansett synes jeg. Vi reiste med vår da han var både ett og to år vi. Da han var litt over ett var vi i Danmark med 4 andre familier, i tillegg var vi innom noen venner av oss og vi bodde på kro en natt. Den gang tok vi båt og kjørte bil, det er mer stress det enn fly, men gikk greit. Vi koste oss masse, det er kjekt å være borte hjemmefra og finne på koselige ting. Da S var to var vi i Syden på resort, og det elsket han, basseng og is og bare avslapning. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Sånn tenker jeg også. Ferie er ferie og hverdag er hverdag. Litt tull noen dager innimellom går greit. Vi legger ikke ungene til vanlig tid når vi er på ferie i utlandet, da hadde vi jo måttet sitte på rommet/terrassen hele kvelden. Ungene har gjerne svart på det ved å ta en lenger lur på dagen og være strålende blide om kvelden så lenge det skjer noe. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sånn gjør vi også. Men vi har blandet erfaring. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Da S var 2 la vi ham omtrent likt om kvelden selv om vi var på ferie. Har kost oss på veranda og i leiligheten etter legging. Dette fordi han våknet grytidlig uansett. Nå som han er blitt eldre, justerer vi mer og kan legge ham senere i ferien. Dette må man bare se an. Det er ikke egentlig et problem å holde fast på legging når man er fast et sted, men anbefaler leilighet og ikke hotellrom. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|