Sv: Erfaring med QMS løsninger noen?
Jeg har noe erfaring med dette fra tidligere, og er helt enig i at FrontPage kanskje ikke er det mest hensiktsmessige. Kvalitetssystem må være søkbare for at de skal være brukervennlige. Skal en ansatt klare å finne akkurat den prosedyren som er aktuell så er det aller enklest å søke etter det.
I et selskap jeg jobbet med valgte de en dansk løsning av et selskap som heter d4, www.d4.dk Jeg kan si mye om hvordan det fungerer, men vil helst ikke legge ut om det i åpent forum, da mye av kunnskapen tilhører kunden min. Jeg har også erfaring med å lage prosesskart i f.eks. Visio, og så linke prosesskartene til prosedyrer som ligger i en database. Akkurat hvordan dette ble gjort er jeg litt usikker på, det var det andre med litt mer IT-kunnskap som gjorde.
Noen systemer er store og dyre og passer best til store selskaper, mens om man har et lite selskap med et lite og nett QMS-system så trenger man ikke gjøre det så avansert. Men søkbart må det være, hvis ikke blir det ikke brukt og man kunne liksågodt klart seg uten.