Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Jeg vet ikke hvordan du sender ut invitasjoner, men jeg og de fleste jeg kjenner skriver hvem som er invitert, ikke hvem som ikke er invitert.
Det ser litt dumt ut å skrive til Lika og Tuddelu, men hattifnatten er ikke invitert. Da ville jeg skrevet til Lika og Tuddelu. Hadde jeg syns det var greit at dere tok med dere hattifnatten så ville jeg skrevet det i invitasjonen, eller sagt det på telefon.
Poenget mitt er: Du skriver at hvorfor er det så vanskelig å skjønne at invitasjonen omfatter DE SOM STÅR PÅ.... Ja, men hva om venninnen din føder, si i verste fall - føder tidlig) , og du har sendt ut invitasjonen før de visste de skulle ha barn? Og har svart på invitasjonen og takket ja uten å vite at barnet kom før? Da står ikke poden på invitasjonen. Dermed skal ikke den lille knotten være med? Og det er en selvfølge, siden h*n ikke stod på invitasjonen? Man skal ikke kunne spørre om den nyfødte får bli med, fordi det skal være en helt klar selvfølge at babyen ikke får være med?
Poenget mitt er, for da å helgradere seg mot slike forespørsler om det KUN er voksne og de på invitasjonen som er velkomne - blir det jo nesten slik at man må helgradere seg slik 
|