Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 11:23   #1
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne

Jeg vil heller bruke 2000 på en krukke som hudpleieren kjenner til, og kan mye om, enn 2000 på en krukke som hun kan lite om. Min hudpleier har kun to merker, Declor og Matis. + MD forresten. Det syns jeg er helt greit. Fordi de to damene kan sinnsykt mye om seriene. Og det er jo MANGE produkter i hver serie. Jeg har byttet flere ganger innad matis, fordi huden min har forandret seg. Går man til behandling innimellom er det jo lettere for hudpleieren å anbefale riktig - fordi hun kjenner huden din. Det noe annet når det kommer inn ei hvert 3 år som sier hun skal ha noe for tørr hud bare.

Ved å ha kommisjon og flere merker, forsvinner "tryggheten" min hvertfall. Da blir det fort "den er fin, men jeg vet ikke så mye om den". Og det kan jeg gå på et parfymeri for å høre..........

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 11:39   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Jeg vil heller bruke 2000 på en krukke som hudpleieren kjenner til, og kan mye om, enn 2000 på en krukke som hun kan lite om. Min hudpleier har kun to merker, Declor og Matis. + MD forresten. Det syns jeg er helt greit. Fordi de to damene kan sinnsykt mye om seriene. Og det er jo MANGE produkter i hver serie. Jeg har byttet flere ganger innad matis, fordi huden min har forandret seg. Går man til behandling innimellom er det jo lettere for hudpleieren å anbefale riktig - fordi hun kjenner huden din. Det noe annet når det kommer inn ei hvert 3 år som sier hun skal ha noe for tørr hud bare.

Ved å ha kommisjon og flere merker, forsvinner "tryggheten" min hvertfall. Da blir det fort "den er fin, men jeg vet ikke så mye om den". Og det kan jeg gå på et parfymeri for å høre..........

Hvis man har Decleor, Matis og MD, har man et godt utvalg, har man ikke?! Min erfaring er at de seriene er forskjellige, og da har man til manges behov. Tror ikke det er sånn at hudpleierne ikke har interesse eller evne til å sette seg inn i flere enn ett eller to merker om de tror det lønner seg. Vil tro kommisjon vil føre til at de får tettere oppfølging av leverandør også. Ville vært smart i alle fall. Jeg har funnet bra hudpleiere. De finnes, og det er sikkert mange av dem. Men det er dessverre dårlige utgaver også, det er de jeg snakker om.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 11:41   #3
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Hvis man har Decleor, Matis og MD, har man et godt utvalg, har man ikke?! Min erfaring er at de seriene er forskjellige, og da har man til manges behov. Tror ikke det er sånn at hudpleierne ikke har interesse eller evne til å sette seg inn i flere enn ett eller to merker om de tror det lønner seg. Vil tro kommisjon vil føre til at de får tettere oppfølging av leverandør også. Ville vært smart i alle fall. Jeg har funnet bra hudpleiere. De finnes, og det er sikkert mange av dem. Men det er dessverre dårlige utgaver også, det er de jeg snakker om.

Ok, trodde du mente at salongen skulle ha omtrent alle kjente merker i butikken Ja, det finnes mange (unnskyld stigmatiseringen) unge, tyggsityggende, nedblekede hudpleiere også. Sier det bare slik, for hun første jeg prøvde var slik. Startet salong på pappas penger fordi det var kult :koko:

Gammel 29-01-10, 11:46   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke slik det fungerer.
Det koster utrolig mye penger å ha et merke som decleor inne. Skal man i tillegg ha matis og md bør man ha en ganske stor salong med stor kundegruppe fordi de er dyre merker å ha inne. Blant annet fordi de har enormt med produkter, og man kan ikke velge bort noen av dem heller. Man må ha alt inne.
Det er krav fra leverandørene hvor mye man må selge for å få ha merkene også. Selger man for lite kan man miste avtalen man har med de.
Oppfølging fra leverandører er som regel bra. Det er den eneste måten leverandørene klarer å tjene penger på det. For får man ofte tilbud om kurs osv, så selges det mer av produktene deres. Rett og slett fordi kunnskapen om produktene øker.

Hvorfor vil kommisjon løse problemene du ser da? Det lurer jeg veldig på.

Gammel 29-01-10, 11:47   #5
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det koster utrolig mye penger å ha et merke som decleor inne. Skal man i tillegg ha matis og md bør man ha en ganske stor salong med stor kundegruppe fordi de er dyre merker å ha inne. Blant annet fordi de har enormt med produkter, og man kan ikke velge bort noen av dem heller. Man må ha alt inne.
Det er krav fra leverandørene hvor mye man må selge for å få ha merkene også. Selger man for lite kan man miste avtalen man har med de.
Oppfølging fra leverandører er som regel bra. Det er den eneste måten leverandørene klarer å tjene penger på det. For får man ofte tilbud om kurs osv, så selges det mer av produktene deres. Rett og slett fordi kunnskapen om produktene øker.

Dette har jeg aldri tenkt over før... Tusen takk for at du deler det ! En absolutt tanke som bør tenkes når man står i salongen !

Gammel 29-01-10, 12:08   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hvorfor vil kommisjon løse problemene du ser da? Det lurer jeg veldig på.

Så fikk jeg et svar da: Hudpleierne er i lommen på leverandørene. Om de ikke hadde hatt så stor makt, ville det vært leverandørene som førsøkte please kundene sine. Ikke omvendt.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 12:55   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Så fikk jeg et svar da: Hudpleierne er i lommen på leverandørene. Om de ikke hadde hatt så stor makt, ville det vært leverandørene som førsøkte please kundene sine. Ikke omvendt.

Hudpleieren og leverandøren er avhengige av hverandre.
Hvordan skulle leverandøren tjene penger om de ikke sørger for at hudpleieren har lyst til å selge produktene deres?
De må motivere hudpleieren, og det gjør de stort sett ved å fikse konkurranser, eller ved å ha besøk i salongen. Sponse annonser osv osv.

Det de kunne gjort annerledes slik jeg ser det er å sponse tilbud osv. Slik det er nå må salongene ha tilbud på behandlinger fordi de ikke får lov å sette ned priser på produkter.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.