|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En artikkel til ettertanke ...
Enig. Hvorfor har vi skandinaver blitt et folkeslag som ikke gjør slike ting? Jeg oppfatter at det er mye mer av det her i USA. Jeg syns det er så utrolig dumt at vi ikke kan slå av en prat med en ukjent person i Skandinavia. Går det å endre en slik kultur? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Uten å ha noe som helst forbehold om det selvsagt, så tror jeg ikke det. Jeg tror de aller fleste føler at de har gjort noe når de videresender et kjedebrev med bønn om å sende en mail til en eller annen mailadresse man ikke har sjekket, eller når de har meldt seg inn i en slik gruppe. Jeg tror de tenker at det skal få andre til å ta ansvar.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Jeg vet ikke. Jeg er alltid litt sur når jeg kommer hjem fra USA og blir dyttet vekk foran melkehylla i butikken i stedet for at vedkommende som skal frem sier "unnskyld?" slik at jeg kan flytte meg. Eller at man blir sett på som småsprø om man kommenterer at en fremmed dame har fin kjole, hårfarge eller et nydelig barn. I tillegg er det jo en mye større kultur for charity i USA, og å stille opp for naboen enn det det er her.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo kulturelle forskjeller i Norge også, jeg merker i hvert fall stor forskjell da jeg flyttet fra Oslo nå og nordover. Folk kommenterer mer, de sier hei og smiler til bussjåføren som sier hei tilbake, når jeg går hjem med sønnen min etter barnehage er det flere ganger hvor folk har sagt hei og en hyggelig kommentar. Jeg er ikke vant til det og skvetter litt, men forskjell er det sannelig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|