Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
I det hele tatt er det stor offentlig fattigdom i Norge, mens ganske mange av oss er rike privat. Derfor er det ekstra kjipt at så utrolig mange penger pøses ut til folk som kanskje ikke har så veldig behov for de, men likevel føler at de har "rett på" pengene? 
Dette synes jeg er et godt poeng. Spørsmålet blir til slutt, _hvor_ mange "only in it for the money"-syke har vi råd til?
Og, når vi vet at Norge har en av verdens beste sykelønnordninger og i tillegg har en enestående stor del arbeidsføre mennesker som får støtte fra staten. Er det NOEN som ikke tror det har en sammenheng?
Klart, det blir vel sånn i verdens beste land å bo i. Antallet "Hva har jeg krav på" - tråder slår antallet "Hva kan jeg bidra med" - tråder langt ned i støvlene, dessverre...
Vi (i det store bildet - ikke bare FP) MÅ finne kollektive _riktige_ løsninger i stedet for å skreddersy incentiver som ikke funker fordi de ikke retter seg MOT det reelle problemet.