|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er litt stuck nå. Tre favoritter går igjen "Gummitarzan", "Otto er et neshorn" og "Den store dikt og regleboka". Jeg er en smule lei og er på vei på biblioteket nå for å finne noe nytt å spennende som kan fenge. |
![]() |
![]() |
#222 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå går det i "lille Prinsesse", men vi hadde et lite blaff der "mormor og de åtte ungene i skogen" var stas. Jeg tror den falt bort på grunn av mangelen på bilder. Kanskje det finnes utgaver av denne, eller enkelte kapitler fra boka, som er noe mere illustrerte.
![]() |
#223 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Vi hadde et par uker med dinosaurbøker før vi var tilbake på denne.
#224 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Doktor Proktors tidsbadekar. |
![]() |
![]() |
#225 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser barnebibel (dansk sådan som vi oversetter i farten). Jenta på 7 år har alltid elsket denne. Vi er ikke kristne, men ungene er døpt og eldste i danmark. Der fikk hun denne i dåpsgave fra kirken.
#226 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har begynt med litt tidlig-krøking, så her går det i "Den lille larven Aldrimett", og snuppa på 9 mnd elsker å bli lest for
![]() |
#227 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Kaos og Bjørnar nå.
Lillesøster var også sånn en stund, men jeg bare overså det og leste videre. Etterhvert forsto hun at det gikk ann å ligge i senga å høre på at mamma leser en bok uten bilder, som er spennede! |
![]() |
![]() |
#228 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser Hobbiten for HE og JC. Vi er ikke kommet så langt ennå, men de koser seg allerede veldig. For Sverre leser jeg stort sett små billedbøker. Nå er det en bok om Leketoget, av Enid Blyton, som er favoritt. |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Me har nett henta ny ladning frå biblioteket, så no har me for ei veka og to. Me leser "Aurora i blokk z" sammen, og ellers forskjellige illustrerte bøker for lillesøster. Storesøster fekk seg eiget lånekort denne veka, så ho har lånt to lettleste bøker. Ho sliter litt med lesing på skulen, så me skal sjå om dette oppmuntrar ho litt meir. |
![]() |
![]() |
#230 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Leser hver kveld til storesøster, akkurat nå er det mormor og de åtte ungene det går i.
#231 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Jeg gledet meg til å lese denne, men snuppa gikk lei etter bare et kapittel |
![]() |
![]() |
#232 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?7-åringen er hektet på Tidsreise-serien (Leseløvebøker). Vi leser for ham, og så leser han litt selv. |
![]() |
![]() |
#234 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser 1 kapittel i "Den store Ole Brum-boken" hver kveld. Etterpå leser vi et avsnitt i "Den store boken om husdyrene" som er en faktabok.
#235 |
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I går kom syvåringen med en av mine gamle bøker "Detektiv Nancy Drew og mysteriet med de 99 trinn." |
![]() |
![]() |
#236 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Karsten og Petra-bøkene, og en faktabok om Verdensrommet. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|