Sv: Varm drikke?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Det er litt artig det der, jeg synes det virker som om "min" generasjon drikker mindre kaffe enn generasjonen over oss. Når jeg har besøk av min mor, svigers osv, må jeg alltid servere kaffe. Da blir det instant siden vi ikke har kaffetrakter. 
Når jeg har besøk av venninner og kjente på min egen alder (30 år +/-) serveres det aldri kaffe, kanskje med unntak av sånne poser med vanilje-, og sjokoladekaffe osv, som blandes med kokende vann.
Jeg har kun én venninne som drikker kaffe, faktisk.
Jeg har sagt det før, du har rar omgangskrets.
Og jeg satser på at den ene er meg, hvis ikke så har du to..
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
Det kan nok stemme, ja - i alle fall tror jeg vanene er annerledes. Mine foreldre drikker knapt kaffe i det hele tatt, men svigermor har traktekaffe på kanna til enhver tid. Sist de var på besøk, oppstod det misstemning fordi jeg ikke ville ofre en av termosene våre som kaffekanne. (Jeg avskyr kaffe, og vet jo at smaken setter seg for all framtid.) Svigerfar drikker sikkert borti 10 kopper te om dagen. Her på jobben drikker mine jevnaldrene kaffe i bøtter og spann etter mine begreper, men de foretrekker den moderne kaffemaskina framfor trakteren.
Jeg lurer på om jeg skal begynne å drikke mer te for å skape flere lyspunkter i hverdagen. Hvis jeg skal kutte sukkeret, kan jeg imidlertid like gjerne la det være.
Hvis du putter natron og lunket vann i termosen og lar det stå en liten time og så vasker så forsvinner all lukt og smak.
Jeg drikker i gjennomsnitt 5-6 kopper kaffe til dagen, noen ganger mer og andre ganger mindre. Jeg prøver å bytte ut et par av koppene me te, men det er så innmari godt med kaffe.
Jeg er og veldig glad i te.
Her er det og sånn at kaffen settes på om jeg venter besøk, og jeg forventer vel å bli servert kaffe hos de jeg besøker, med unntak av Iset da.