Sv: Generelt røykeforbud
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg har en liiiiten følelse av at du mener dette fordi du har mer kjennskap til det kostholdsrelaterte enn til det røykerelaterte nå?
Jeg kan love deg at det er ikke flere som bruker en formue på å skaffe seg gule tenner og kreft via røyk enn det er som spiser seg til fedme 3 fordi det er så gøy. Røykeavhengighet er et alvorlig og stort problem for dem som sliter med det og jeg er ikke villig til å si at det er lettere å slutte å røyke enn å få orden på kostholdet. Jeg vil si det er ganske likt.
Jeg snakker faktisk ikke om psykiske årsaker nå (og jo jeg vet mye om dem, jeg har ei mor med langt fremskreden Kols som allikevel ikke sluttet å røyke før for et halvt år siden og hun fikk diagnosen for 10 år siden). Når jeg sier problemet er mer sammensatt mener jeg dette med forbud, hva man skal forby og hvordan man skal gjøre det. Det er jo enklere å forby EN ting som røyk, enn å gå inn og vurdere hva som er sunt eller ikke av mat. Du vet jo hvordan synet på fett er, feks, tro meg når jeg sier at det er en av de første tingene de desverre hadde fjernet.