Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Dette er arbeidskvardagen min på arbeidsgivarsida, og eg ønske debatten varmt velkommen.
Eg trur eg må svare i punkt. 
1. Som IA-bedrift har en et ansvar for å tilrettelegge men en har ikkje ansvar for å lage nye jobbar og stillingar som kan fungere for den enkelte. Her kjem IA-plassar, oppnevnt og betalt av NAV inn i bildet. Vi prøve strekke oss så langt som mulig for å omplassere om det er mulig, men det er ikkje slik at en løsemiddelskada malar automatisk blir omskulert til teknisk tegnar finansiert av oss.
2. NAV er et tungt kapittel, dessverre. Vi møter daglig mangel på kompetanse og handlingskraft. Riksrevisjonen har nettopp ferdigstilt ei kraftig blekke om NAV. Den ligg på pulten min klar til gjennomlesning.
3. Eit minst like stort problem som sjukmeldingar er egenmeldingsbruken. Hos oss har vi høgt egenmeldt fråvær, og mykje av det er uregelmentert. Men vi har gode rutiner på samtalar med dei det gjeld, inndraging av rett ved mistanke om mislighold, brev etter 16 dagars bruk osv. Men her gjenstår det mykje arbeid på nasjonalt nivå.
4. Arbeidstakaren har eit like stort ansvar som arbeidsgivar når det gjeld deltakelse og tilrettelegging. Arbeidsgivar har ansvar for kontakt, oppfølgingsplanar og dialogmøter men arbeidstakar har også plikt til å strekke seg så langt det kan gjerast for å vere i noko aktivitet.
Eg har sjølv vore sjukmeldt tidligare i andre jobbar. Og i ettertid ser eg jo at det var lette sjukmeldingar. At eg kunne fungert noko i jobb.
Eg trur eg har konkludert med at sjukelønnsordninga godt kan revurderast. Spesielt håper eg at krava til legane blir skjerpa inn. Eg ønske meg innstramming på korte sjukmeldingar, på tilbakedateringar og at bruken av gradert sjukmelding blir auka.