|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre vil fjerne fedrekvoten
Meg også. Derfor forsøkte vi å ha lengst mulig totalt sett sist, foran så jevn fordeling. Dessuten ammet jeg MASSE, og ammer fortsatt, og var utrolig fornøyd med at vi klarte å vri start i barnehage til 16 mnd. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Hvordan mener du at utvidet kontakt mellom far og barn ikke er til barnets beste? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Hvis permisjonsløsningen blir slik at en del barn starter tidligere i barnehagen, så mener jeg den jobber mot barnets beste. Hvis et barn som starter tidlig i barnehagen kunne få vært hjemme hvis mor hadde kunnet tatt "fars uker", så er det viktigere å legge til rette for, enn samfunnsstyrt oppdeling av permisjonen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Du får det til å høres ut som om det er utenkelig og umulig for de fleste menn å ta ut pappapermisjonen, men det er det altså ikke, og jo vanligere det blir, jo lettere blir det for de som sliter i dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Nemlig. I tillegg kan far ta ut disse 10 ukene frem til barnet er 3 år, og at alle ikke synes det er et skikkelig gode, at man kan bli kompensert for 50 dagers samvær med barnet sitt er helt merkelig for meg.
|
|
|
#6 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jøss.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, er det egentlig så harsk påstand? Om man har all permisjonen selv så gjenspeiles det jo i at barnet høyst sannsynlig er mest knyttet til den som har hatt mest kontakt?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|