Sv: Min største tabbe, eller sånne flaue ting vi har gjort
Haha, her var det mye moro.
Jeg har noen episoder jeg og. En av dem foregikk en søndag morgen i Oslo sentrum. Jeg var i innspurten med hovedoppgaven, og skulle dra og jobbe litt. Jeg syklet avgårde i kort kjole og svart tynn strømpebukse, og nedenfor St Olavs Plass skulle jeg trille sakte over Ring 1, rett ved Philadelphia. Der var pent søndagskledde pinsevenner på vei til møte, og det var en del trafikk på ring 1 også. Jeg trillet sakte over veien da det ble grønn mann, så sakte at jeg ikke kom meg opp på fortauskanten. I stedet tippet jeg sakte sidelengs, og på et eller annet vis klarte jeg å sette fast foten min i bagasjebrettet med det resultat at jeg ble liggende uten å kunne røre på meg med kjolen sklidd opp (dvs egentlig ned) rundt livet og min strømpebuksekledde rompe som det høyeste punktet på denne haugen av syklist og sykkel. Foran alle bilene som ventet på grønt lyst og alle folka på vei til møte. Det var et svært pinlig øyeblikk - eller øyeblikk og øyeblikk, det tok noen minutter (føltes det i hvert fall som) før en snill mann kom og hjalp meg å lirke foten min ut av basgasjebrettet.
En annen gang hadde jeg vandret rundt i sentrum en times tid da jeg plutselig oppdaget at ut av det ene buksebeinet mitt slepte jeg på en halv lengde strømpebukse; en fin liten hale. Og så var det jo ikke bare å stoppe midt på Karl Johan og trekke den ut heller - slike nylonsstrømpebukser kan bli skrekkelig lange - så jeg forsøkte å late som ingenting inntil jeg kunne smette inn i et portrom og fått bort tegnet på min skjødesløse avkledning kvelden før...