Sv: Jeg undrer meg på hvorfor
Enhjørning: Ja, jeg formulerte meg kvassere der enn jeg vanligvis gjør. Og jeg er også enig i at du får tro hva du vil; så lenge det ikke plager meg så er det helt ok for min del altså. Men jeg tror altså at det aller aller meste av det som nå er innenfor en alternativ trosretning (om en kan kalle det det - det er jo en slags nyreligiøsitet over noen i allefall, uten at jeg vet om det gjelder deg) er rett og slett FEIL. Dvs så mener jeg at dere alternative tar feil når det gjelder disse tingene, og at dere tror på er tøysete. Er det negativ kritikk og harselering?
Jeg lurer litt på hvordan vi realister kan stå for vårt eget realistiske verdensbilde uten at de alternative føler seg tråkket på fordi vi ikke tror på dem.
Så igjen er jeg med Esme her. Jeg tror også at det finnes en intuisjon. Jeg har selv vært med på å forske på kunnskap som er i utkanten av det som vi er bevisst på, og som vi ikke helt vet hvor kommer fra. Feks cold reading som vi har vært inne på kan være en form for slik intuisjon. Men det er ingenting som tyder på at det er en ånd som har plassert det der.