Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)
Snuppa mi har nettopp "oppdaget" bilsyke. Vi jobber med å finne løsninger som hindrer dette. Å snu henne er ikke akutelt, ihvertfall ikke før en MÅ. Til og med da hadde vi snudd henne tilbake og prøvet på nytt etter en stund. Vi vil gjerne ha henne bakovervendt så lenge som mulig.
Det at bena kan bli brukket er jo sant, men heller brukne bein enn brukket nakke.
At din femåring som har sittet fremovervendt i alle år ville ha protestert skjønner jeg, men om di minste bare sitter bakovervendt så vet hun ikke bedre og vil godta å sitte slik- også som femåring.
Tør jeg spørre om hun sitter fremovervendt allerede??
Jeg har stor bil, mannen har liten bil og det ER trangt med bakovervendt sete. Men det får så være. Sikkerhet er viktigere enn komfort. Jeg liker å sitte uten sikekrhetssele på i bilen, men jeg gjør det jo ikke. Noenganger må en ofre seg for den større gode. Det fins store og mindre seter som ikke bygger så mye bakovervendt, vi hadde maxicosi med base som tok ingen plass frem til snuppa var godt over året. Nå har vi duologic 2 og besafekombinoe montert i hver våres biler.
|