Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan i all vide verden (om bakovervending)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 15:47   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan i all vide verden (om bakovervending)

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

...får dere barna til å akseptere å sitte bakovervendt så utrolig lenge???

På samme måte som jeg får dem til å bruke bilbelte, pusse tennene, legge seg om kvelden og gå i barnehagen eller skolen om morgenen: Jeg spør dem ikke, og jeg later ikke som de har noe valg. Det er (vanligvis) utelukkende et spørsmål om egen overbevisning. Er jeg 100 % sikker på at slik skal det være, så betviler normalt ikke ungene at det skal være slik heller. (I alle fall ikke når jeg har vært sikker i min sak lenge nok. Jeg påstår ikke at vi aldri har kranglet om tannpuss eller bilbelter hjemme hos oss altså.)

Sitat:

Her ble barna bilsyke, og satt med beina oppunder haka før de rundet 1,5 år... også ser jeg folk har sine 5 åringer bakovervendt?
Aldri i verden om min 5 åring hadde godtatt å sitte med ryggen mot kjøreretningen... han blir bilsyk og krever både frisk luft i ansiktet og å se veien fremfor seg for å ikke kaste opp.

Bilsyk skal jeg ikke uttale meg om, for der har jeg ingen erfaring, men jeg har ennå til gode å se en 1,5-åring som ikke har god nok plass til bena i bakovervendt sete. Mine unger har aldri kommet på å kreve å sitte forover før jeg tillot det første gangen; de trodde ikke det var en mulighet. Litt som at de aldri har kommet på å mase om å få drikke øl. Etter at de begynte å få lov (til å sitte forovervendt, ikke drikke øl), ble det straks masing om mer.

Sitat:

Hvis man kolliderer med barna bakover, om så bare en svak kollisjon..så må jo det gå HARDT utover beina til barna?

Det kan vel tenkes, men heller brukne ben enn brukket nakke. :enkel:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.