Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 21:43   #281
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Forresten Elinblu (og andre som er i gang med Knausgård-maraton):
Hvordan er de? Så bra som 'alle' skal ha det til?

Har lest så mange kritikker og kronikker nå at jeg begynner å bli redd for å bli skuffa...

Lilleville er ikke aktiv  
Gammel 02-01-10, 21:50   #282
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Har lest så mange kritikker og kronikker nå at jeg begynner å bli redd for å bli skuffa...

Jeg er og spent på dette. Har fått både 1, 2 og 3 til jul og skal i gang når jeg er ferdig med Vidunderbarn (som jeg liker godt så langt), men jeg kjenner jeg er litt skeptisk.

Gammel 02-01-10, 22:33   #283
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeffery Deaver: Sovedukken.
Synes han skriver spennende bøker.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 02-01-10, 22:40   #284
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har akkurat lest Ingeting å angre påav Trude Marstein,- den likte jeg veldig godt Og har akkurat begynt på Knausgård sin Min kamp 1,- gleder meg veldig til å lese hele serien hans.

sologmåne er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 00:36   #285
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat ferdig med manus til ny bok som kommer i februar.

Jenna er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 00:41   #286
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Henning Mankell: Den urolige mannen

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 00:42   #287
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Ja, jeg synes de er fantastiske. Med unntak av noen få i overkant detaljerte partier storkoser jeg meg hele veien. Bind 3 var kanskje en liten nedtur, men det er som om Knausgård stiller i en helt egen divisjon for meg, altså. På et vis har jeg følelsen av at han forteller min egen historie, eller historien til vår generasjon i vid forstand (trass i relativt få ytre likhetstrekk).

For øvrig er jeg nylig ferdig med Harens år av Paasilinna - ganske kjedelig.

Sist redigert av Bluen : 03-01-10 kl 00:48.
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 00:47   #288
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er godt i gang med Vente, blinke av Gunhild Øyehaug. Før det leste jeg Tonje Glimmerdal av Maria Parr. Sistnevnte lånt av ni-åringen som frelst leste ut julegaven 2. juledag, og som tror alle andre bøker blir nedtur etter dette.

ming er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 01:15   #289
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zadie Smith: White Teeth.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 01:44   #290
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat startet på Noe etter av Hans Morten Sundnes.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-01-10, 15:12   #291
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Herbjørg Wassmo: Hundre år.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 04-01-10, 13:01   #292
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Noen kjenner mitt navn, Lawrence Hill.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 06-01-10, 13:09   #293
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stackhouse-bøkene.

Gammel 06-01-10, 13:47   #294
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg er ca 50 sider inne i Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.

Gammel 06-01-10, 20:25   #295
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Panserhjerte av Jo Nesbø

Gammel 06-01-10, 20:29   #296
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Herbjørg Wassmo: Hundre år.

Er det bra? Kjenner det er litt tiltak å gå på den...

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg er ca 50 sider inne i Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.

Er den ny?

Har gitt meg ut på Juvikfolke av Duun. På en rar måte er de fascinerende. Fortelleren har innsyn i så mange av personene og det er store drama med få ord. Litt tung pga dialekten, men veldig interessant.

Gammel 06-01-10, 22:11   #297
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Ja, det er den nyeste. Kom ut i høst på svensk.

Gammel 06-01-10, 22:52   #298
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er det bra? Kjenner det er litt tiltak å gå på den...

Jeg har aldri lest noe av henne før, men denne boken likte jeg veldig godt.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 07-01-10, 09:57   #299
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Carpe Jugulum" - Pratchett

Gammel 07-01-10, 21:15   #300
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg må i gang med han derre Knausgård. Det er GENIALT å ha et godt bibliotek på arbeidsplassen sin! De får bøkene tidligere enn på Folkebiblioteket.
Bør jeg begynne med Min kamp, eller med noe annet av han?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.