Sv: Kan noen anbefale et familievennlig sted i Hellas?
Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.
Jeg ville ikke vært i tvil - reis til Rethymnon på Kreta, og bo gjern her: Ibiscos Garden
Her har vi vært 7 (ja, korrekt - syv ganger) nå og stortrives; flott for både liten og stor!! Stedet har alt, Rethymnon er en veldig koselig by, over 2,5 km med strand, og hele Kreta er en flott øy som man gjerne kan leie bil for å kjøre rundt og se, finne nye spennende steder, små intime strender ++
Jeg hadde aldri reist med ungene til Rethymnon. Aldri. Den har en av de farligste strendene på hele Kreta hvor mange drukner hvert år. Har også selv merket hvor mye kraft det er i den stranden og det er ikke uvanlig at det blir flagget rødt 5 av 7 dager på en uke. Jeg liker veldig godt Rethymnon, men da reiser vi bare oss voksne. Synes det er få hoteller i Rethymnon som innbyr til bare bassengliv med ungene. Men Rethymnon som by så er den utrolig koselig og reise til.
Selv er jeg glad i Kreta, og til sommeren reiser vi til Village High golf resort med ungene som ligger litt oppi fjellene ovenfor Hersonissos rett ved et stort badeland. Kreta er en utrolig fin øy og leie bil. Særlig om en reiser til midt på sydsiden av øya. En opplevelse.
|