|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Som noen under her har presisert: Det handler ikke om å ikke ha empati, eller å synes at "fattige bare kan ha det så godt." Tråden handlet om luksusfellendeltakerene, ikke fattige generelt. Jeg vil selvfølgelig også heller at mine barn blir gjeldsslaver enn mennesker totalt blottet for empati. (Også kalt psykopater.
Men hva skjer når all gjelden blir slettet? Hvem betaler den? Jeg synes et vesentlig poeng må være at man faktisk må betale det man skylder, om det så tar mange år. Hva lærer man vel av at noen andre bare kommer og stryker gjelden din? Jeg kan virkelig ikke se at ordningen i USA er noe bedre enn den vi har i Norge.
Var det behov for en presisiering her altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
rakkarpus
|
Nei det trenger jo ikke være forskjell på det, trodde emm med luksusforbruk mente forbruk av luksusvarer, dyre feriereiser etc, men mange av de på Luksusfellen har vel kjøpt vanlige ting, men mye av de, og kanskje forbrukslån for å betale de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Gjeldsordning er en avtale mellom den som skylder penger og de vedkommende skylder penger til om at vedkommende i en periode på 5-7 år skal leve av et fastsatt beløp per måned. Alt utover det skal gå til kreditorene. Etter disse årene blir gjelden slettet, men dersom personen f.eks. arver eller vinner i lotto, har kreditorene allikevel krav på disse pengene.
Herfra
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Pauset
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg vet hvem to av parene fra årets sesong er. Stine og Jørn og Trude og Jan Erik, begge par fra Narvik. Og seriøst, de er dumme som brød. Mannen i sistnevnte par var stefaren til en god venninne av meg da vi gikk på videregående, og han var beryktet for å bruke penger på tull og tøv. I Luksusfellen ble det framstilt som om Trude var "synderen" og han var blitt lurt, men tro meg, virkeligheten er nok en helt annen. Trude er dog også et nepeskrell, det har hun etter sin far (som jeg kjenner veldig godt og overhodet ikke liker). |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
frakoblet
|
Begge varianter kan vel brukes som en flukt fra virkeligheten.
![]() |
#126 |
rakkarpus
|
Eh, jaha.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Halloen!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Hm...jeg velger å ikke quote Lorien, jeg, men to par fra Narvik? :vurderer å lage en ny tråd: Er det synd på nordlendinger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Pauset
|
Det er i hvert fall langt oftere "synd på" Narvikfolk (i Luksusfellen-betydning) enn på svært mange andre folk. Jeg har bodd mesteparten av livet i Narvik, og "alle" har inkasso og forbruksgjeld oppetter ørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
weird
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?I den norske gjeldsordningen så slettes jo også gjeld. Noen får også det vi kaller nulldividende. Altså har de ikke noe å betale ned gjeld for etter at beløpet til livsopphold er satt av. Så det er i praksis mulig å få slettet all gjeld. Men man forplikter seg til å gjøre så godt man kan i noen år.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
weird
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg tror forøvrig flere ville kunnet gjøre opp for seg dersom inkassobransjen ikke tok så store jafs av kaka før den opprinnelige kreditoren fikk sitt.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Lorien: Synes du virkelig det er greit å omtale mennesker på den måten du gjør her?
![]() |
#133 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Lorien: du er veldig krass i omtalene dine av navngitte folk fra Narvik.
![]() |
#134 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Det er nå desverre sånn at vi voksne er ansvarlig for vårt eget liv så en kan vel desverre bare takke seg selv og sin egen egoisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Sær og kresen
For å si det på den måten: Du opptrer også som et stort nepeskrell som legger ut dette på et åpent forum. Og dum som et brød, for den saks skyld. Et uttrykk som jeg forøvrig har lite til overs for. Dette er sladdermateriale av verste sort.
![]() |
#136 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Trodde aldri jeg skulle si dette, men de siste "Narviksinnleggene" burde nesten moddes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Halloen!
Enig i dette.
Ja, helt klart.
Ja, det var kanskje litt i drøyeste laget, derfor valgte jeg å ikke quote henne. Samtidig tenker jeg at deltakerne her, som i alle realityshow, må regne med å få se meninger de ikke liker på trykk en gang i blant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Kan presisere at jeg mente å kjøpe ting man ikke trengte i store mengder som luksusforbruk. Ikke kjøpe luksusting nødvendigvis. Har sett litt av et par episoder, og ofte er det for meg litt tøvete ting også. Cd og DVD samlinger til |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Mulig det, men jeg kan bare ikke se at de kan likestilles. Og siden bulimi også ble nevnt i samme settingen i et tidligere innlegg. Hvordan ble å kaste opp mat en flukt fra virkeligheten?
![]() |
#140 |
Halloen!
Enig med Billa. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|