Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 12:17   #221
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Syntes det er ett veldig bra tilbud at de HAR åpent, det skal jeg sørge for å få sagt.. da jeg var syk, og samboeren min jobbet hele julen så var barnehagen en redning for meg.. jeg fikk dagene til å gå uten å ha dårlig samvittighet for barna mine hele dagen.
Nå de siste par årene har jeg hatt dem hjemme begge to, og unner dem det av hele mitt hjerte.
I år har vi sett frem til juleferien hele gjengen.. jeg for min del har sett frem til å slippe dra lillemor ut av huset før fuglen fiser hver morgen for å kjøre brødrene på skolen og i barnehagen..
Faren skal i utgangspunktet ha fri hele julen, men kjenner jeg ham rett så blir det nok en del jobbing alikevel..

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 12:33   #222
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minstemann er hjemme, har vi fri har alle fri.

Utifra min erfaring så er det ikke alle ansatte i barnehager som har nok fri/avspasering til å ta fri hele romjula, så det er mange som "må" jobbe og flere som ikke vil ta fri. Det er hyggelig å jobbe i barnehage i jul/romjul. Nå har ikke barnehagen jeg jobber i mange dagene åpent, men jeg har sagt at det er bare å ringe om noen blir dårlige. I verste fall så tar jeg med meg minstemann, om mannen skulle bli dårlig eller noe i den dur.

Gammel 23-12-09, 13:11   #223
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ungene skal ha fri hele romjula, men jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt. Som en annen nevnte, er mine i en forferdelig krangleperiode. Heldigvis er de glad i å være ute, så det blir nok mye aking og skigåing på oss.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 13:21   #224
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Så sant en av oss voksne har hatt fri, har ungene hatt fri (til nå alltid).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 13:22   #225
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Våre skal i barnehagen en av tre dager. Det er pga meg og faren har EN dag i året der vi går ut og kikker i byen, koser oss på kafe uten barn. I år blir det med baby da. Den har jeg INGEN dårlig samvittighet for.

Gammel 23-12-09, 16:49   #226
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vår unger har aldri vært i barnehagen i romjula. De er også hjemme i høstferien, vinterferien og påskeferien. Hverdagen er så hektisk til vanlig at jeg vil ha de hjemme i feriene. Storebror ba så pent om han kunne få være på SFO for noen år siden og det fikk han. Både lillebror og lillesøster elsker å være hjemme og det skal mye til for at de kjeder seg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 17:17   #227
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde SFO hatt åpent hadde T. vært der -selv om jeg hadde fri.

Gammel 23-12-09, 20:18   #228
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vår unger har aldri vært i barnehagen i romjula. De er også hjemme i høstferien, vinterferien og påskeferien. Hverdagen er så hektisk til vanlig at jeg vil ha de hjemme i feriene. Storebror ba så pent om han kunne få være på SFO for noen år siden og det fikk han. Både lillebror og lillesøster elsker å være hjemme og det skal mye til for at de kjeder seg.

Snupsen er helt motsatt. Hun elsker å være i bhg, og ber nesten alltid om å få være der i ferier og slikt, så da får hun det, og så tar vi kortere dager i steden.

Gammel 29-12-09, 11:23   #229
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine barn er antageligvis de eneste i bhg i dag og imorgen, men jeg har måttet jobbe i romjula i år. Og imorgen skal jeg undersøkes (og evt. behandles) på Ullevål ifm. sannsynlig blighted ovum, så jeg er veldig glad for at jeg slipper å stresse med å finne barnepass til dem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:28   #230
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke mine barn i barnehagen i romjula. Jeg synes det er litt godt å ta det med ro om morgenen, ikke stresse. Det går helt fint å ha dem hjemme. Det er jo rene barnehagen her hjemme uansett.

Nå har ikke jeg noen utearbeidende jobb, og eksen har også fri i romjula, og kan stille litt mer opp, derfor var det en selvfølge at barna også tok fri fra barnehagen i romjula.

Jeg forstår godt at ikke alle har den muligheten.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 11:34   #231
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Mine to små er i bhg i romjula. De var der fra 10.15 - 15.00 i går, leverte dem 10.00 i dag - jeg jobber kveld og de blir hentet av min søster rundt 15.30. I morgen jobber jeg dag og da blir det full dag for dem.

De elsker å være i bhg, de kjeder seg om de går for lenge hjemme uten at noe skjer - om andre unger er på ferie osv. Lillegutt på 2 år har gått rundt hele helgen og spurt etter "ba'gen" - jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for å sende dem dit. I morgen skal lillegutt feire bursdagen sin der også - han ble 2 år 26/12 - tror det blir intimt og hyggelig. Ca 7-8 barn.

Gammel 29-12-09, 12:31   #232
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De har fri fra 21 desember til 11 januar. Mannen har fri og er delvis permitert. Men dette er helt vanlig her i Sverige,flere bhg har stengt romjula og første uka i januar pga at så lite barn som skal dit.

Gammel 29-12-09, 13:10   #233
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Barnehagen til ungene er stengt både i romjula og påskeuka. Jobben min er sånn at jeg må ta ut ferie i romjula og påskeuka. Så hos oss er alltid jeg og ungene hjemme i romjula.

Jeg ser ikke problemet i å ha barna i barnehagen i romjula, majoriteten må vel jobbe i romjula? Og ungene merker neppe forskjell på om de er i barnehagen fordi mor og far må jobbe eller fordi mor og far synes det er greitt det er i barnehagen av andre grunner?!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 13:12   #234
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg har fri i romjula, så da har barnehagebarnet også det.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 13:19   #235
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår barnehage er ikke åpen i romjula, men hvis den hadde vært det, kunne det godt være at de hadde tatt seg en tur en dag eller to selv om sambo har fri (jeg jobber to dager). Det kunne ha vært fint i forhold til å få gjort unna storhandling og litt adspredelse fra lange dager uten andre barn i nærheten.

Gammel 29-12-09, 13:25   #236
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har overhode ingen dårlig samvittighet for at jentene mine er to dager i barnehagen nå i romjula, selv om jeg har fri. De koser seg der, og jeg har behov for tid alene. Vi har mange fridager sammen med ekstra lang nyttårshelg i år, så dette avbrekket er bare kjærkomment for oss alle.

Gammel 30-12-09, 11:21   #237
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

i går var klump i bhg mens jeg koste meg på ikea..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 11:36   #238
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke akkurat at gutta hadde hatt vondt av å være i bhg/SFO akkurat nå.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 12:19   #239
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De er hjemme. Deilig med noen dager fri selv om jeg må jobbe noen timer for syns skyld. Pappaen er hjemme da.
Da vi bare hadde ett barn var det mye kjedeligere for henne å være hjemme så mange dager. Nå er de en liten gjeng som underholder hverandre.

Gammel 30-12-09, 14:11   #240
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

De er hjemme. Deilig med noen dager fri selv om jeg må jobbe noen timer for syns skyld. Pappaen er hjemme da.
Da vi bare hadde ett barn var det mye kjedeligere for henne å være hjemme så mange dager. Nå er de en liten gjeng som underholder hverandre.

Det tror jeg er et veldig viktig poeng. Barn med søsken kjeder seg mindre (men krangler vel mer )

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.