Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilke tradisjoner har dere på nyttår?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-09, 22:49   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke tradisjoner har dere på nyttår?

Vi har alltid pakkeleken, det er kjempekjekt. Gjestene kjøper 2 pakker per person i familien (for barna også, vi er 4 stykker og har med oss 8 pakker), så legger vi alt i en haug på bordet, en av oss setter en tidtaker på (en halvtime sånn ca, men ingen vet den eksakte tiden utenom den som stiller klokka) og så triller vi terninger. Den som får to like kan ta seg en pakke fra haugen, så går turen til nestemann. Når alle pakkene er tatt, kan vi stjele pakker fra hverandre når vi får to like på terningen. Når klokka ringer får vi beholde de pakkene vi har. Ungene elsker det! Det er ikke dyre pakker heller, jeg går på tikronersmarked og sånt. Men jeg prøver å tenke på barna når jeg kjøper gaver, foretrekker helst å kjøpe andre ting enn oppvaskkoster og slikt. Da kjøper jeg heller litt godteri, en barne-vaskeklut osv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.