Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 18:30   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og jeg synes heller ikke noe om å endre loven slik at samboere og ektepar likestilles. Ikke fordi jeg synes det er viktig for min del at folk skal gifte seg, men fordi jeg ikke liker at man bruker tid og ressurser på å lage to parallelle systemer som dekker det samme, og fordi jeg synes folk skal få velge selv. Et par som ønsker å sees som en juridisk enhet i familiesammenheng kan gå inn på den ordningen vi har for å registrere dette - den som heter ekteskap - og et par som ikke ønsker å gå inn på en slik ordning, kan la det være, og dermed unngå å bli "lovregulert" eller noe sånt. (Av samme grunn var jeg veldig for en kjønnsnøytral ekteskapslov, i stedet for én lov for heterofile par og én for homofile par, fordi det var tåpelig å ha to opplegg som i praksis dekket akkurat det samme.)

Sånn tenker jeg også. Og mekling må man, som Ullvott sier, uansett gjennom når man har barn, gift eller ei. Og 1 års separasjon betyr vel bare at man ikke kan gifte seg igjen før det året er gått, noe jeg tviler på er et så stort problem for de fleste uansett.

Nå er det sikkert noen som ugleser de som er skilt, spesielt den eldre generasjonen og fanatisk religiøse, men det er vel heller en sjelden holdning i dag, heldigvis.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.