Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 09:48   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det gjør jeg ofte Det er slett ikke alt jeg har et alternativ for, og til daglig på SFO f.eks får de andre barna servert et måltid, mens lillegutt for det meste har med seg restemiddag fra igår. På en bursdag her satt han og spiste finnbiff med erter og sopp mens de andre barna spiste kake (de hadde fortalt meg om geleen, men glemt å nevne at de hadde kake). Gikk fint det, selv om han hadde veldig lyst på kake da!

Men når de andre barna 1) får noe som er sterkt tradisjonsbundet og 2) det er noe det gjøres mye oppstuss rundt sånn sosialt sett (seeee så fin kake!!!) 3) det er noe lillegutt i utgangspunktet liker VELDIG godt eller hvertfall tror han liker veldig godt, så strekker jeg meg langt for at han også skal få noe som ligner.

Også synes jeg faktisk selv det virker helt pyton urettferdig at "de andre skal få", men "det skal ikke han" også skal det forklares med at ellers får han vondt i magen også er det alltid sykdom som styrer at han "ikke får være med å kose seg", (evt. mammas fikse ideer, som heller ikke gjøre det noe bedre). Så lenge vi voksne legger så mye kos i å spise spesifikke matvarer, og snakker om denne maten på en måte som gjør at man nærmest er avhengig av å spise den for ha det bra der og da - ja, da blir det feil at ikke han skal få. Jeg hadde hvertfall blitt sur av sånt, selv.

(jeg er veldig sånn at man ikke skal forbinde mat og kos så sterkt jeg da, men det virker som jeg er i et lite alene-korstog der gitt )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.