Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 eller Citroën Grand C4 Picasso?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 23:07   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 eller Citroën Grand C4 Picasso?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Vår bil går veldig fint på vinterføre, mannen prøvde den uten ESP igår, og da gikk den igrunn bedre opp bakken vår, mente han.

Ja, det er nok gjerne riktig. Mange vet nok ikke hvordan man slår av ESP (som kan hete noe annet avhengig av bilmerke...) - og knappen for ESP deaktiverer også antispinn. Problemet med antispinn og ESP i en bakke det kan være vanskelig å komme opp er at noen ganger må man rett og slett spinne for å komme opp de siste meterene, og det at ESP og antispinn bremser ned dekk og reduserer kraften som overføres til dekkene kan skape problemer - man stopper rett og slett opp. Så ja, sliter man med å komme opp en bakke kan man forsøke å deaktivere dette.

Jeg må ofte deaktivere ESP for å komme opp en liten, med bratt, bakke her vi bor.

Kjøreegenskaper på vinterføre handler for min del om mer enn framkommelighet, og blant annet hvordan jeg "gjennom bilen" opplever underlaget og evt. hvordan man merker at man mister grepet. Blant annet synes jeg "tilbakemeldingene" gjerne blir dårligere i en bil som har et mykt oppsett.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.