|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Et lite glass rødvin til maten, men etterpå går det bare i vann, for da er jeg så tørst etter pinnekjøttet. Mannen tar en øl og en akkevitt.
![]() |
![]() |
#23 |
I farta!!
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei. Mannen tar eit glass vin og ein aquevit til maten men eg er ikkje spesielt glad i alkohol til mat så da blir det ingenting sidan det er ein kveld med ungane.
![]() |
#24 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Drikker gjerne 1 glass rødvin til maten, ingenting annet med alkohol i den kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vin og hjembryggaøl til maten - akevitt til de som ønsker det, og konjakk til de som ønsker det. Alt med måte, selvfølgelig.
![]() |
#26 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja. Glad i rødvin og tar gjerne et glass til maten.
![]() |
![]() |
#27 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det gjør jeg. En pils eller to til maten, og en baileys til kaffen etterpå. Men noe fyll er det ikke. Kjenner jeg blir eitande forbanna når jeg hører om foreldre som drikker seg snydens i barns nærvær! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Det serveres vin til middagen, men jeg drikker aldri det. Som regel er jeg selvutnevnt sjåfør de gangene vi feirer sammen med foreldrene mine og broren min. I år skal vi være hjemme, men jeg ammer enda lillebror så det blir ingen alkohol sålenge han er våken. Kanskje jeg unner meg en likør på kvelden, vi får se.
![]() |
#30 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja det gjør jeg. Her er gubben alkoholfri stort sett hele tiden, så skulle det skje noe så er han i kjørbar stand. Ikke det at jeg drikker meg dritings da... For er det noe jeg synes er teit så er det foreldre som drikker seg snydens når unga er tilstede.
![]() |
#31 |
X First Lady
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Hos oss bruker vi å servere en øl og akevitt (Ikke til meg) til maten, og en cognac eller likør til kaffen for de som liker det. Allt med måte. Fyll i julen hører ikke hjemme. I år er jeg sjåfør så da unner jeg meg et glass rødvin når kvelden er endt og alle har lagt seg. Sist redigert av Michelle : 21-12-09 kl 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det blir vel litt til maten. Vi har alltid praktisert veldig måtehold på alkohol, så jeg ser ikke på det som noe problem i forhold til at det også er barn til stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg drikker aldri noe så det blir ikke noe på julaften heller. Men det blir nok servert øl og akevitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Øyboer
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei, men blir nok den eneste som ikke gjør det av de over 18. Svigers har mye mindre alkohol på julaften enn min familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?ja, men ikke så mye at jeg blir beruset. Det er ikke noe kjekt for ungene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, det gjør jeg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|