|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?
Jeg tror det er lettere å få en åtteåring til å forstå, jeg da. Når jeg ser på hvordan min yngre søster forholdt seg til internett i begynnelsen, tenker jeg at hun burde lært seg mer mye tidligere. Selv om foreldrene mine er særdeles gode på nettvett, fikk de for lite påvirkningskraft på henne i forhold til hva vennene hennes hadde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Ja, som sagt så kan det godt være jeg er helt på jordet.
![]() |
#103 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, synes ikke de trenger en egen. Men de bør ha tilgang til en pc i huset for ofte får de lekser man skal gjøre på data.
![]() |
#104 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Her forventer ikke skolen at elevene skal ha nettilgang.
![]() |
#105 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?En elev på 8-9-10 år kan jo fint ha nettilgang. Jeg bare synes ikke de skal ha det på eget rom etc der foreldrene ikke kan følge med.
![]() |
#106 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, men ser at eldste trenger det nå på ungdomskolen. Utifra min vurdering så holder det.
![]() |
#107 |
Audacious
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, en åtteåring trenger ikke en egen pc. Ikke min åtteåring (snart niåring) i hvert fall.
![]() |
#108 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg aner ikek når behovet for en pc kommer, men utfra at det skal være et arbedsredskap mer enn et leketøy, så trenger ikke jeg en i alle fall.
![]() |
#109 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?For å si det slik når det gjelder "kostnadene" ved pc - for et barn kan en del av pc-ene man "får" på Finn.no o.l. duge helt greit. Pc-en jentungen har er vel noe slikt som åtte år gammel snart (liten Shuttle-sak med Pentium 4 2 GHz) og den pc-en guttungen har er vel også en 7 år elns (bærbar med defekt batteri). |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Årets dommeste spørsmål: Hva er en konsoll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Det er nok sånne ting som er konsoller ja. Spillkonsoll, enten hånholdt enner sånn man kobler til tv.
![]() |
#112 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg ser på spillkonsoller som like mye for voksne, og vi hadde et par i hus før Glitterbarnet kom til verden. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal "stagges", hvis man har det gøy med det.
![]() |
#113 |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?tja, at mannen skal stagges handler ikke om at det er bare for barn altså. Det handler om at vi ikke skal prioritere dette nå, med bare en inntekt, med mer enn nok ting vi roter bort tida på i stedet for ting vi burde gjøre. og div andre praktiske årsaker. Altså, når den kommer i hus, blir den mest til de voksne i begynnelsen antakelig. Til mannen for det meste. Men, det er bare ikke en god ide akkurat nå. Mannen, som fint derved kan komme til å spille bort maaaaaaange timer, jobber allerede på hjemmekontor til flere timer etter jeg har lagt meg, bruker flere timer på pc-spill enn han har tid til, og ingen av oss er flinke til å ta unna husarbeidet før vi tar løs på spill og lek (og forumsurfing...)
![]() |
#114 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Jeg har ikke lest tråden.
![]() |
#115 |
ctrl+z
|
Dette var vel litt vel kategorisk? Vi har tre barn som går både i barnehage, på skole og på flere forskjellige aktiviteter, men ingen av dem krever tilgang til nett. Vi får all informasjon vi trenger via brev.
![]() |
#116 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg har det minst like gøy med spillkonsoller som ungene. :barnslig: |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
![]() |
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Nei, de trenger ikke egen pc men er fint for barn å trene litt på å bruke pc til noe nyttig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?Mannen din er en typisk undomsskolelærer, Hyacint. Hilsen en utypisk ungdomsskolelærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|