Sv: Hva er positivt med Bakugan?
Opprinnelig lagt inn av Simone, her.
Det KAN jo vere at enkelte foreldre ikkje vil like det sidan det garantert vil føre til at samtlige blir hekta på Bakugan slik at kjøpepresset aukar.
Det finns jo ei enorm mengde av diverse Bakugan-produkter i butikken.
Mi 5 år gamle datter er ikkje interessert i Bakugan i dag, men visst dette hadde blitt eit tema i barnehagen ville ho nok raskt bli hekta. Og då hadde det blitt eit evig mas om Bakugan-matboks, Bakugan-klistremerker, Bakugan-sengesett, Bakugan T-skjorte, Bakugan-ditt og Bakugan-datt.
Det er mange aspekter ved for eksempel animè som gjør at man ikke trenger å fokusere spesifikt på en type vare. Når det er mange som er opptatt av Bakugan kan dette være en fin innfallsport til å se på en annen del av kunsten, eller man kan som Glitter sier se på de realfaglige aspektene ved figurene. Det handler uansett om å vekke nysgjerrigheten, den som til syvende og sist er hva som skaper mennesker som stiller kritiske spørsmål. Selv er jeg stor tilhenger av utradisjonelle måter å lære på og kan love at man kan lære mye av det meste.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg har barnehagebarn og ville IKKE satt pris på bakugan som tema. Jeg har ikke satt meg inn i bakgrunnen, men hvis dette er slikt vi zapper forbi på tv, så gir jeg beskjed om at det er "slossing" og ikke beregnet for barn som er under 8 år. Etter å ha lest denne tråden skjønner jeg at det kanskje er deler av den som ikke er fullt så krigsfokusert, men hvis dette var tema i barnehagen, så ville ungene garantert forlangt å få se det på tv også. Jeg synes ikke barnehagen skal oppfordre til interesse rundt slike sloss-fokuserte figurer.
Trenger man å legge vekt på den delen av Bakugan?
Jeg tror at man kan lære mye av det meste. Kan fortelle at jeg har brukt Harry Potter til å lære en elev engelsk og en interesse for Pokemòn til å lære fysikk. Det er mye man kan bruke særinteresser til når det kommer til læring om man er litt kreativ.
|