|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være ett problem å få de inn i samme klasse igjen! Siden det er 22/23 elever i hver av klassene.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...
Det er faktisk ikke så ofte det skjer lenger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...Hva da med min sønn som har vært borte fjorten dager på grunn av sykdom.... Eller han som var borte i nesten tre år på grunn av psykiske vansker??? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Man blir ikke sparket ut av skolen for å være syk. Hva man gjør med folk som er borte i tre år, vet jeg ikke, men det er i alle fall ikke den samme loven som brukes. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne regelen er jo laget for å beskytte barn mot at de blir tatt med til hjemlandet til foreldrene og blir borte store deler av året. Det var mye av det tidligere. Hvis man har barn som er syke på en eller annen måte og ikke får gått på skole så har man krav på hjemmeundervisning eller annen tilpasning. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Det blir selvsagt noe annet. Akkurat som at du som arbeidstaker har et visst antall feriedager i året, og blir du uten videre borte mer enn det, kan du miste jobben - men sykedager har du rett på dersom du faktisk er syk.
|
|
|
#7 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søkte barna fri fra skolen, men jeg skjønner ikke helt svaret ...Allikevel, at man skal være nødt til å skrive barna ut fra skolen hvis de blir borte i mer en 10 dager. Men det er kanskje nødvendig for å unngå som dere sier at noen tar med seg barna ut av skolen og ut av landet for lange perioder. Syns kanskje det burde vært mulig å bruke skjønn i sånne tilfeller uansett. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
*_*
|
Tror de enkelte kontaktlærerne og rektorene er veldig glade for at de slipper å vurdere hvert tilfelle for seg. Det hadde helt sikkert ført til konflikter med foreldre når en elev får innvilget lenger fri enn en annen.
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Det er klart det ikke er noe problem når det er kapasitet. Og nei, for de to dagene har skolen ikke noe ansvar for ungene dine, så for de trenger du ikke levere noe som helst. Det er du/dere som er ansvarlige lærere for barna når de ikke går på offentlig skole. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|