|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg skjønner ikke helt hva som menes med impulsshopping. Er det når man ikke sirkler i ukesvis rundt en genser? Jeg bestemmer meg for å dra på shopping, har gjerne et par ting jeg er på utkikk etter, og kjøper det jeg kommer over som jeg synes jeg trenger/har veldig lyst på. Er det impulsshopping? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Er dere impulsshoppere?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Impulshopping må jo være at man er ute i f.eks byen pga andre ting enn shopping, og så får se en kjole i et vindu, og har svidd plastikk før man får sukk for seg? Å planlegge å kjøpe klær blir ikke impulsivt for meg. |
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Impulsgrensa blir veldig flytende for meg, kjenner jeg. Jeg planlegger ofte (les: hele tiden) å kikke på klær, så da er jeg nok ingen impulshandler.
|
|
|
|
#5 |
|
En som trener
|
Sv: Er dere impulsshoppere?
For meg er impulsivitet planlagt. Når jeg er på planlagt shopping er det slettes ikke alltid så lett å finne noe jeg liker og som passer. Så mitt motto er at om jeg finner noe jeg liker og som passer, så kjøper jeg det selv om jeg ikke egentlig har planlagt å shoppe. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men vanligvis er det motsatte problemet. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|