Sv: Kan noen gi Torbjørn Jagland et engelsk-kurs straks!
Etter å ha bodd et år i USA har jeg i alle fall oppdaget at dette landet er stappet fullt av mennesker som har bodd her lenge og vel, snakker engelsk daglig, og som likevel snakker skikkelig gebrokkent. Og så er det stappfullt av mennesker som har bodd her kun kort tid, og som snakker det flytende. Og motsatt.
Konlusjoen? Noen har bedre språkøre enn andre .
Jeg møtte feks en amerikaner. Han hadde bodd 1 - et - år i Norge, og jobbet et år på Svalbard. For 23 år siden. Han snakket flytende norsk. Jeg har ei venninne som har bodd her i 30 år. Hun snakker skikkelig gebrokkent latino-engelsk.
Det hadde selvfølgelig vært kjekt for både Jagland og mange andre om han var bedre i engelsk, men nå er han jo ikke det. Så alternativet var jo at han ikke snakket engelsk. Jeg vet ikke om jeg synes det er et godt alternativ. Så mye som han har snakket engelsk så tror jeg rett og slett ikke det er håp for ham.
Ellers humrer jeg av Elinblu sin kommentar, det er jo bare å helt Konge å kritisere noen for at man sier noe rett ved å si at man nok hadde sagt et annet ord feil .