|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Det er farlig å lese slike tråder, for jeg blir bare fristet til å bake enda mer.
|
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?I tillegg til de 7 slagene jeg nevnte tidligere så har jeg bakt masse grove og fine rundstykker og 4 store bladkranser som er i fryseren. Vi er også glade i gjærbakst. Lager sikkert et par julekaker og putter i fryseren også. Marsipan har jeg kjøpt i år. Hval sin marsipan er veldig god og masse søte små figurer. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Ikke sju slag, men et par som jeg kan ha med meg til svigers - jeg tåler ikke hvete, egg, sukker og melk, så jeg tror ikke de har kaker til meg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
I farta!!
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Her blir det pepperkaker, sandnøtter, brune pinner og kromkaker. Også diverse gjærbakst i fryseren. Karamellar og brente mandlar lagar me vesle juleftan. Iskake og/eller Oreokake til juleftan.
|
|
|
#26 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Det blir null i år. Eller, nei! Jeg er stuck med to kilo Ikea-deig, så det blir visst både pepperkaker og hus. Hm, kanskje vi skal dra litt tidligere til svigers og ta bakinga der? Også hadde det vært morsomt å gjøre noe med marsipan.
|
|
|
#27 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Marsipan, papperkaker, mandelstenger, krumkaker og vepsebol er boks. I morgen skal det lages kakemenn.
|
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Jeg har lagd masse masse aniskringler som ligger i fryseboksen, og så skal jeg bake pepperkaker og masse masse gode cookies. I tillegg skal jeg lage konfekt sammen med venninner en kveld. Sannelig ikke sikker på om det blir flere sorter enn det i år - selv om jeg har bakt både sju og ti mange ganger. (Rekker jeg mer enn det i år blir det ren bonus...Vi går for mengder av de alle liker best, fremfor mange sorter.) Sist redigert av Filifjonka : 10-12-09 kl 22:50. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Kolakaker, pepperkaker, kakemenn og kransekakepinner er i boks. Smultringer og risboller (vel, de er vel strengt tatt med puffet havre) får vi fra mora mi, og så skal jeg lage mozartkuler når jeg får ånden over meg.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?
Åh, aniskringler! Det må jeg jo kunne lage med spelt og uten sukker, og så langtidsheve deigen... :tenker høyt: Det er jo så godt! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Vi baker pepperkaker, kakemenn, sjakkruter, mandelstenger og kokosmakroner. Mulig jeg steker kromkaker. Jeg baker diverse brød, rundstykker loff og julebrød. Ellers pleier jeg å lage en nøttebunn som pyntes med krem og bær til nyttårsaften. Sild og leverpostei lager mannen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Har bakt julemenn.
|
|
|
#33 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Etter å ha lest gjennom mange fristende oppskrifter her på forumet blir det nok helt sikkert 7 slag iår: pepperkaker, serinakaker, kokosmakroner, Sarah Berrnhard, smultringer, aniskringler, kolakaker og endel konfekt (baileyskuler, mozartkuler, bountikuler, karameller....) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan blir det med julebaksten i år?Ja, det blir det. Serinakaker, kolakaker og pepperkaker er i boks. Marsipan og Skriverfruens kaffekaker skal bakes i dag, konfektkaker og sjakkaker i morgen. I tillegg har jeg bakt rugbrød, kornbrød, julekake og fletteloff. Mamma skal hjelpe meg med krumkaker neste helg.
|
|
|
#37 |
|
|
Imponerende! Julekaker har mange rare navn altså, Skriverfruens kaffekaker? Ukjent for meg |
|
|
|
|
|
#38 |
|
inn i dimman
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skriverfruens kaffekaker minner om kolakaker av utseende, bare at de er mørkere og inneholder kakako i stedet for sirup. Man kan også ha litt melis på dem. I nord, der jeg kommer fra, er disse småkakene veldig vanlig til jul.
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jødekaker hadde mamma dilla på i mange år, gud så lei jeg ble.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|