Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diagnose: Cøliaki

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-09, 14:37   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diagnose: Cøliaki

Så godt at dere fant ut av hva det er som har plaget han (selv om det ikke er noe morsom diagnose å få). Nå kan dere gjøre noe med det.

Mitt beste tips? Direktelinje til Temmern. Dragen og Temmern har mange fine tips.

Gammel 11-12-09, 14:40   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Så godt at dere fant ut av hva det er som har plaget han (selv om det ikke er noe morsom diagnose å få). Nå kan dere gjøre noe med det.

Mitt beste tips? Direktelinje til Temmern. Dragen og Temmern har mange fine tips.

Har allerede vært i telefonisk kontakt med Dragen.

(Men jeg måtte gå ut og gråte litt da ungen begynte å gråte fordi han ikke fikk smake på noe av de julekakene jeg og svigermor bakte i går...)

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:44   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Resten av julebaksten blir glutenfri. Og neste års julebakst. Bare vær forberedt på banning, sverting og brente fingre hvis dere prøver dere på glutenfrie krumkaker. Men de blir visst enda bedre og sprøere enn vanlige krumkaker, har jeg hørt! (Min søsters erfaring. Hun er sågar villig til å gjøre det igjen).

Semper har forresten veldig gode glutenfrie pepperkaker, som helårsvare. Løp og kjøp! Ultra o.l. Evt finnes de kanskje på en nettbutikk. Prøv www.allergimat.no, f.eks.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:47   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bakt både serinakaker og smultringer, med godt resultat tidligere. Serinakaker er veldig enkelt, og kanskje han kan være med å bake selv?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 14:56   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

(Men jeg måtte gå ut og gråte litt da ungen begynte å gråte fordi han ikke fikk smake på noe av de julekakene jeg og svigermor bakte i går...)

Gammel 11-12-09, 15:00   #6
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det skjønner jeg godt. Men så er det bare å heve hodet og se det positive i at han har fått konkret diagnose såpass tidlig. Holder han seg på diett, så er han frisk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-09, 19:15   #7
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet hvordan du har det. Min seksåring begynte på glutenfri og melkefri diett for ett og et halvt år siden. I begynnelsen var det helt pyton og han var ofte lei seg fordi det var så mye han ikke kunne spise. I dag har vi ikke det problemet i det hele tatt. Vi har funnet frem til ganske så mange alternativer han kan spise, selv om det ikke er så lett når man må holde seg unna melk også. Han merker også selv at han blir dårlig, noe som gjør det lettere å holde seg til dietten.
Bare spør hvis det er noe du lurer på.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.