Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 10:26   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Shoot!
Synes vel det er litt urettferdig å dra alle kabinansatte i SAS under en kam ettersom vi faktisk er det selskapet med kanskje best opplæring i, og tilbud til flyskrekk-passasjerer (inkludert flyskrekk-kurs dersom man er skikkelig plaget). Jeg snakker daglig med flyredde passasjerer. Noen er litt redde andre er livredde og lammet av flyskrekk. Alle med flyskrekk, som vi har fått informasjon om, vil bli tatt ekstra vare på.

Hva vil du flyselskapet/de ansatte skal ta hensyn til i fht. flyredde passasjerer? Skal forsøke å svare deg så bra jeg kan.

Jeg ventet på denne

Elin, jeg har fløyet veldig mye i mitt liv og jeg har brukt ufattelig mye penger gjennom år på diverse tiltak mot flyskrekk så jeg føler jeg har litt belegg for det jeg snakker om. Gud hver hvor mange ganger jeg har reist med SAS og jeg sier alltid fra men ofte, mer en unntaket, "glemmer" de meg som den passasjeren som sier fra. JEg har IKKE store forventninger til kabinansatte annet en om at hvis jeg sier fra om at jeg lider av flyskrekk så er det veldig beroligende hvis kabinansatte for eksemel etter take-off eller når de er på vei forbi for eksempel spør om det går bra. Nothing less, nothing more. BA cabin crew er i en klasse for seg selv, de forsikrer seg hele tiden om at det går bra, nesten så mye at det kan bli irriterende. Med SAS? Sist til London med de (tidlig juni) så skjer det som vanligvis skjer, i det jeg går av flyet ser de på meg, blir flaue og tar meg i hånden og unnskylder seg for at de helt "glemte" at jeg hadde flyskrekk men de "ser at det gikk bra". Sorry, det er sikkelig dårlig i min bok og det har skjedd så altfor mange ganger .... har også opplved kabinansatte som under en flytur var hakket før de ba meg skjerpe meg. Da satt jeg bakerst i flyet og det var skikkelig turbulens og jeg slet, og jeg hadde et lite barn. Det var ikke måte på himling med øyne ... og for all del, for kabinansatte virker det skikkert tåplig men for de med flyskrekk så er det ikke så gøy.

Nå lider jeg heldigvis ikke av så mye flyskrekk lenger men på lange turer som til USA hadde jeg aldri turt å fly SAS i tilfelle jeg skulle få et snev av flyskrekk under turen. Da er det trygt å fly BA som aldri har skuffet meg på akkurat dette. (Og det sier jeg med erfaring med å fly veldig mye gjennom 23 år).

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.