Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan kommer juletreet i hus?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 09:56   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?

Jeg synger bare ute blant folk når situasjonen tilsier det. Mest kampsanger på demonstrasjoner, Internasjonalen på Youngstorget 1. mai og sånt. Hm? Var det ikke dette tråden handlet om?

Ah! Juletrær. Vi har visst innført tradisjonen at vi drar til en gård og kjører hest og slede og hogger det sjøl.

Gammel 29-11-09, 10:14   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle gjerne ønske vi kunne dratt til en gård, kjørt hest og slede og hugget vårt eget juletre.

I realiteten foregår det slik at mannen reiser til nærmeste utsalg rett før de er i ferd med å stenge for sesongen. Får kjøpt det styggeste treet til den høyeste prisen, igjen. Det funker fint å overhøre konas instendige bønn om å reise noen dager tidligere. Treet kommer i hus, hva er det å mase om.

Gammel 29-11-09, 10:19   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ah! Juletrær. Vi har visst innført tradisjonen at vi drar til en gård og kjører hest og slede og hogger det sjøl.

Det er vel ingen tradisjon enda, men vi har gjort dette noen ganger, og i har vært på trehogstturer med traktor

Iår blir det hest og slede, tenker jeg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 10:39   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Juletre ja. Her er litt av en tradisjon på det må jeg si.
Mor setter seg i bilen og kjører rundt, i sentrum står de og selger juletrær 9-10 forskjellige steder og jeg er innom alle sammen - uten å kjøpe i første omgang. Jeg er en sånn hatkunde. Sær og grusom. Selgeren flyr etter meg og drar frem det ene treet etter det andre og prøver å prakke på meg. Jeg sier som alltid: Nei, takk. Jeg trenger ikke hjelp, jeg skal bare titte.
Og de gnåler: Hva ser du etter? Lite eller stort? Edel eller vanlig? Smalt eller tykt?
Forklarer igjen at jeg ikke trenger hjelp, at jeg er sær og at det er bortkastet å fly etter meg..til ingen nytte. Hvorfor kan de ikke høre! Bare la meg være i fred til jeg er ferdig.
Jeg MÅ ha det fineste treet i byen, hvert år. Derfor må jeg også innom absolutt alle sammen så ikke jeg kjøper ett tre og vips så ser jeg et enda finere når jeg kjører forbi en annen selger på veien hjem.
Det går som regel minst 3 timer til denne seansen og gubben :klok av skade: holder seg hjemme med ungene mens dette pågår.
Faktisk blir jeg litt sliten av hele greia, kombinert med at det egentlig er veldig koselig.
Uansett, når jeg endelig kjører hjem med treet i bilen er jeg fornøyd. Da er jula "reddet" og mann og barn står med forventningsfulle blikk når jeg tråkker inn i gangen med treet pakket i "strømpe". De vet jo at jeg har med det fineste treet i hele byen hjem, det har jeg jo alltid, alikevel er de alltid like spente. Og når treet er på plass i foten og far klipper av strømpa da er det jubel i stua. Da sitter vi som noen idioter i sofaen her alle mann og bare ser og ser på dette utrolig fine treet som gamlemor har greid å finne før noen annen fant det. Og det får stå og "blomstre" noen timer i stua før vi finner frem pynten og overlesser den stakkars buska med kuler og glitter.
Å å å som jeg gleder meg. Det kommer til å bli perfekt i år også, akkurat som alle andre år.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.