Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skulle du ønske du var religiøs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 19:53   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skulle du ønske du var religiøs?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Er kjærligheten du føler for barna dine en avhengighet? Regner med at du ikke bare kan slå av den heller?

Det er det jo klart den er. Det er jo bare å se på de foreldre som får drittunger som driver med dop og faenskap og får foreldrene til å gå gjennom et helvete. Det er ikke bare å skru av, så man har et avhengighetsforhold.

Gammel 25-11-09, 19:56   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er det jo klart den er. Det er jo bare å se på de foreldre som får drittunger som driver med dop og faenskap og får foreldrene til å gå gjennom et helvete. Det er ikke bare å skru av, så man har et avhengighetsforhold.

Foreldrene går igjennom et helvete nettopp fordi de ikke kan skru av kjærligheten til barna.

Gammel 25-11-09, 19:59   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Foreldrene går igjennom et helvete nettopp fordi de ikke kan skru av kjærligheten til barna.

Ja, det er jo det jeg sier. Og den kjærligheten er en avhengighet. Forøvrig er jeg en jævel på å gi faen, så jeg er nok mindre avhengig enn mange. Ikke det at det nødvendigvis er en god ting. Men jeg er skikkelig forundret over at dere alle tolker ordet avhengig så vanvittig negativt. Det er mer enn dop og alkohol man kan være avhengig av.

Gammel 25-11-09, 20:01   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei. Jeg var kristen som barn og ungdom og da det gikk opp for meg at det bare ikke kan stemme at det finnes en gud så opplevde jeg det som en enorm frihet. Derfor er jeg også imot å prøve å få barn til å ha "barnetro". Mange synes det er fint, men det er ikke min opplevelse.

Jeg er også veldig der. Det var ikke før jeg fikk det på ordentlig avstand at jeg så hvor mye det faktisk begrenset meg og føkket opp en del ting for meg som det har tatt lang tid å få på plass igjen. Og det helt uten at jeg var medlem av noe sektaktig eller veldig fordømmende, det var en helt vanlig menighet.

(Nå skal jeg selvsagt ikke påstå at jeg ikke kunne vært føkket opp på helt andre områder i et parallelt liv, da. Tross alt.)

Det eneste jeg kan savne, irrasjonelt sett, er i ekstreme situasjoner der det hadde vært mulig at Noen kunne hjelpe. F.eks. når noen nær deg er alvorlig syk. Det var fint å ha håp, selv om det var fånyttes.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.