Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bruker bilen min mye olje, eller?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 11:02   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker bilen min mye olje, eller?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hmm, har aldri etterfylt en eneste dråpe olje på noen av bilene mine jeg.... den ble vel bytta på service på den gamle bensinbilen vår da, men den relativt nye dieselbilen vi nå har kjørt i over et år, har jeg aldri puttet en milliliter med olje på... den BRUKER olje altså? Det visste jeg ikke, bare hatt bensin før, og de skal jo ideelt sett ikke bruke olje, utfra alt jeg har lært.

Peilie oljen i dag kanskje, bare sånn for å se? Men den lyser vel når den er så tom at den må etterfylles, tenker jeg? (også er et på tide å sende den inn til verkstedet på service, der sjekker de helt sikkert sånne ting...)

Om oljelampa fungerer så vil du få beskjed når det er lite olje. Skal selvsagt ikke stole blindt på dette, men jeg får altså varsellys opp når jeg må etterfylle. Da må jeg etterfylle 1 liter. Det er først da lampa begynner å lyse.

De fleste TDI motorene til VW bruker olje har jeg skjønt nå. I alle fall i følge Møller.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.