Sv: En ny Frp-debatt (TV2 Nettavisen)
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Hva oppnår man ved å kjøre denne testen mener du? At innvandrerne blir mer vestlige fra første stund? Utjevning av kulturforskjellene? Det tror jeg ikke noe på.
Jeg forstår ikke hva som er motivet. Bortsett fra det opplagte - kapre enda fler innvandringsfiendtlige velgere i Frp.
Jeg tror (og vet, og ser vel av erfaring....) at integrering er en langdryg prosess. Jo mer den kulturen en kommer fra skiller seg fra den kulturen man kommer til, jo lenger vil integreringen ta. Det er vel ingen hemmelighet at dette er fakta i Norge heller. Hvorfor tror du ikke på det?
Mennesker som kommer har forskjellig bakgrunn og ønsker og grunner for hvorfor de ønsker å flytte til et annet land. Noen er offer for brudd på menneskerettigheter, noen fra land meg krig eller væpnede konflikter, flukt fra fattigdom og de har et håp om en bedre fremtid i et annet land. Andre igjen kommer for å studere, jobbe eller gjenforenes med familie. Innvandrere som frivillig velger å bosette seg permanent i et annet land bør derfor forberedes på hva de har i vente, så litt grunnleggende kjennskap/kunnskap kan ikke skade mener jeg. Slik velger jeg å se det i alle fall, og det har ingenting med å kapre velgere til Frp å gjøre.