|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Innføring av karensdager ved sykdomTja. Jeg tror ikke Karensdag er særlig smart egentlig. "Skulkefraværet" går sikkert ned litt, men det tror jeg mer en utjevnes av at syke mennesker som ikke kan gå glipp av en dags inntekt, går på jobb og smitter andre. Som igjen får fravær. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innføring av karensdager ved sykdom
Akkurat dette har jeg tenkt på også. Jeg syns det er nok av syke folk på jobb uansett jeg - ihvertfall på min jobb.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette tror jeg er et slett ikke utenkelig resultat, dessverre. Det er en grunn til at jeg ikke synes karensdager er den beste løsningen.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Akkurat det er det gjort et poeng av her i USA. Her er det folk som faktisk ikke har sykedager i det hele tatt. As i. Er de borte, risikerer de å inne ha noen jobb når de kommer tilbake. Så folk går på jobb uansett hvor syke de er. Og det er typisk folk i service-næringen, type restauranter, eller i produksjonen, som har så dårlige rettigheter. Og de burde jo være borte når de er syke, sånn mht smittevern.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|