Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?
Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.
Godt poeng, Mjau!
Jeg stiller meg forøvrig også litt undrende til artikkelen; det blir veldig ensidig og rosenrødt fremstilt!
Det ble vel i grunnen fremstilt akkurat sånn som personen opplevde det? Hva mener dere manglet? En skrekkhistorie for å bøte på? Jeg spør av nysgjerrighet altså, for jeg ble for noen år siden kontaktet av et blad med spørsmål om å stille opp i en artikkel om dette. Husker ikke hvilket blad det var, jeg takket nei fordi det var såpass tidlig etter operasjonen at jeg mente det ikke var vits. Nå er det 3 år siden og jeg har levd litt lenger i denne "nye" kroppen så jeg kan uttale meg litt mer nå.
Men om jeg skulle (og det tviler jeg på altså) stille opp i et intervju en gang, hva bør jeg utelate? Bør jeg dysse ned hvor bra jeg har det? Kanskje fortelle om andre jeg har lest/hørt om som ikke har det så bra? Jeg har jo en direkte solskinnshistorie å fortelle, så min artikkel hadde jo blitt enda mer rosenrød enn denne, om jeg skulle fortalt sannheten. Så hva gjør man? Nå er jo dette bare et teoretisk spørsmål altså, for jeg regner ikke med jeg havner i den problemstillingen, men sånn bare fordi jeg lurer.