Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?
Jeg synes ikke det var en hallelujareportasje. Selvfølgelig er det fint for henne at det hadde en bra slutt. Men det står jo også noe om at det er en veldig farlig operasjon og at det er en faktisk fare for å dø under operasjonen.
For mange er det et faktum at de ikke greier dette på andre måter. Jeg tror jeg kjenner igjen mekanismen, selv om jeg bare er 'normalt overvektig' Jeg vet alt om hva jeg bør spise, hvor ofte og at jeg må trimme, men jeg greier det allikevel ikke. Hvis man da har et problem med overspising av mat (som jeg ikke har) kan dette veldig lett blir veldig mange kilo og masse jojoslanking. Da synes jeg det er fint at det finnes en løsning som kan virke. Det dør mange overvektige hvert år, det er ikke lett å bli gammel med en så stor kropp. Ja, det finnes sikkert de som er mye større enn henne, men det blir ikke sunnere av den grunn. Dessuten er det vel mange som fortsetter en vektøkning i år etter år, så om hun ikke hadde operert så kunne en kanskje ha lagt til 30 kg til for alt jeg vet.
Jeg klandrer ikke henne for å ønske seg et lettere liv allerede mens hun er ung og før hun faktisk ble veldig dårlig av overvekten. Og hun har vel blitt fulgt godt opp.