Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 13:50   #1
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det blir jo som å kalle ungen sin Per, men å insistere på at det skal uttales Åge.

Du mener ikke Pher og Ågeh?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 14:21   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullvott, her.

Du mener ikke Pher og Ågeh?

Pêêr og Ôhgë.
Sjakalakalala!

Gammel 18-11-09, 16:16   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Navnet til poden er såpass pretensiøst og jålete som det er, uten pynt.

Når betydningen av navnet er noe så beskjedent som "Opphøyde Sterke Beskytter" er ikke navnesminke nødvendig

Jeg synes unødvendig navnesminking generellt er litt trist da.
Men enkelte navn er jo, for meg, navn som det er naturlig å ha engelsk skrivemåte på, nettopp fordi de er "importert" f.eks. ser "Christopher" mer naturlig ut en Kristoffer for meg.

Gammel 18-11-09, 16:25   #4
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Hvis det å skrive internasjonale navn på den måten som er vanligst der det kommer fra, så er jeg for navnsminke. Barna mine har ikke mindre enn fire c'er i navnene sine, og av de kunne iallefall tre vært k.
Navnsminke av typen Melizzah er jeg ikke så veldig positiv til, derimot.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:45   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Navnet til poden er såpass pretensiøst og jålete som det er, uten pynt.

Samme her. Sønnens navn skrives sånn som det sies, men det er såpass uvanlig at vi ofte må stave det likevel.

Jeg er ikke noen fan av navnesminke, men kunne overveid det dersom det var del av en oppkalling eller bidro til å gjøre navnet mer gangbart internasjonalt. Det er sånn sønnen i huset fikk det litt rare, usminkede navnet sitt. Både faren og jeg har navn som folk setter opp store øyne til utenfor opprinnelseslandet. Litt slitsomt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 23:47   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Destiny Marie stod det på et vognskilt jeg så på lørdag. **bidrar**

Gammel 18-11-09, 23:50   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Samme her. Sønnens navn skrives sånn som det sies, men det er såpass uvanlig at vi ofte må stave det likevel.

Jeg er ikke noen fan av navnesminke, men kunne overveid det dersom det var del av en oppkalling eller bidro til å gjøre navnet mer gangbart internasjonalt. Det er sånn sønnen i huset fikk det litt rare, usminkede navnet sitt. Både faren og jeg har navn som folk setter opp store øyne til utenfor opprinnelseslandet. Litt slitsomt.

Samme her!

Gammel 18-11-09, 23:54   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Samme her!

Nå lurer jeg fælt på hva sønnemannen heter. Hvis ikke han heter det, da?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 00:05   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For meg er det en stor forskjell på navnesminke og tradisjonell skrivemåte. Haral kommer bare ikke uten stum d til slutt, mens Beathe fint kan droppe sin h.

Det er ikke mye navnesminke å spore rundt meg, men det kan forekomme en og annen stum bokstav i et tradisjonelt navn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.