Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 12:40   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevernet - barn med fedmeproblem (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sukk. Men det spiller ingen rolle om det er hovedpunkt, underpunkt eller tilleggspunkt - jeg synes uansett at det forkastelig av bv å spille på overvekt.

Hvis foreldrene stapper usunn mat i ungen, nekter ungen et sunt og næringsrikt kosthold og nekter å iverksette tiltak mot sykelig overvektighet er dette ikke et OK hjem å vokse opp i. Jeg regner med at barnet ikke har en diagnose som kan forklare overvekten, og at BV har kommet til at hovedvekten av ansvaret for overvekten må legges på foreldrene, samt at foreldrene ikke har vist noe tegn til å ville samarbeide. Jeg ser ikke forskjellen på foreldrene som forsøker å sulte ihjel barnet, og på foreldre som har ungene på fetekur. Jeg er for øvrig helt enig i dem som mener det må være bedre å iverkesette tiltak i hjemmet, men hvis alle andre metoder har vært prøvd, så forstår jeg at de ønsker å gå til dette skritt i siste instans. Kanskje trusselen er nok til å få foreldrene på bedre tanker?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:42   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvis foreldrene stapper usunn mat i ungen, nekter ungen et sunt og næringsrikt kosthold og nekter å iverksette tiltak mot sykelig overvektighet er dette ikke et OK hjem å vokse opp i.

Det vet du ingenting om!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:42   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet du ingenting om!

Er du feit, eller har du vært det?

Gammel 16-01-07, 14:48   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er du feit, eller har du vært det?

Hva har det med saken å gjøre?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:52   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hva har det med saken å gjøre?

Fordi jeg tror ikke at en som ikke har vært virkelig overvektig kan virkelig vite hva dette har å si for jenten.

Gammel 16-01-07, 15:03   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi jeg tror ikke at en som ikke har vært virkelig overvektig kan virkelig vite hva dette har å si for jenten.

Ok, nå forstår jeg hva du mener.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:48   #7
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Det vet du ingenting om!

Hvordan vet du om hun ikke vet noe om det. Det er da ganske innlysende at det ikke er alright å bo et hjem hvor foreldre overhodet ikke tar ansvar. Å la en liten jente veie hundre kilo, over halvparten av det hun normalt skal veie er ikke bra. Det vet alle. Er selv feit og tenker med gru på den stakkars ungen som er i samme vekt som meg og kun er tolv år!

De utsetter henne for daglig mobbing, de utsetter henne for farlige sykdomme, skader på ledd, skader på lunge og hjerte. De gjør barnet sitt sykt ved å være så feit. Å komme å si at barnet er overvektig er å ta vel lite i. Den ungen er feit! Det er utrolig synd på henne, hun har ikke ansvar for sitt kosthold som en 12 åring. Det er det mor og far som har. Å ha et overvektig barn er stor forskjell til å ha et sykt overvektig barn, det er det denne saken omhandler. Det skal ikke så mange grunner mer til en å kalle det grov omsorgsvikt. For det er nettopp det det er.

Gammel 16-01-07, 13:21   #8
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Den ungen er feit!

Denne grøsser jeg av. Jeg synes barn bør slippe sånne benevnelser. Dette er jo noe som brukes som skjellsord og sannsynligvis noe hun har måttet høre i mobbesammenhenger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:47   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Denne grøsser jeg av. Jeg synes barn bør slippe sånne benevnelser. Dette er jo noe som brukes som skjellsord og sannsynligvis noe hun har måttet høre i mobbesammenhenger.

Jeg går heller ikek mobber henne å kaller henne feit, jeg syns fryktelig synd på denne jenta som er så ekstremt overvektig som hun er. Fedme/feit, kall dett hva man vil, men å dra en setning ut av en sammenheng blir feil. I en diskusjon med voksne oppegående mennesker så er det lett å se hva jeg mener. Går da for himmelens skyld ikke å kaller unger feite rett forran nesa for dem. Hun har fedme, sykelig fedme. Var det bedre?

Gammel 16-01-07, 14:55   #10
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg går heller ikek mobber henne å kaller henne feit, jeg syns fryktelig synd på denne jenta som er så ekstremt overvektig som hun er. Fedme/feit, kall dett hva man vil, men å dra en setning ut av en sammenheng blir feil. I en diskusjon med voksne oppegående mennesker så er det lett å se hva jeg mener. Går da for himmelens skyld ikke å kaller unger feite rett forran nesa for dem. Hun har fedme, sykelig fedme. Var det bedre?

Det er helt greit for meg at du tror jeg er mindre oppegående siden jeg reagerte på formuleringen din. :generøs:

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:46   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er helt greit for meg at du tror jeg er mindre oppegående siden jeg reagerte på formuleringen din. :generøs:

Vet du kie, det tror jeg ikke. Jeg vet du er et oppegående flott menneske. Jeg snakket generelt om alle oss voksne folk her inne. Beklager at du misforstod den og at JEG feilformulerte meg. Så i etterkant at den fint kunne tolkes den veien, ikke meningen, beklager.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.