Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Deres favoritt-bokserie?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 16:49   #41
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deres favoritt-bokserie?

Bøkene om Anna Strong av Jeanne C. Stein er også bra. Om du liker vampyrbøker that is.

Gammel 07-11-09, 17:20   #42
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bøkene om Anna Strong av Jeanne C. Stein er også bra. Om du liker vampyrbøker that is.

Den er leser jeg også, veldig god.

Gammel 17-11-09, 14:13   #43
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hulebjørnens klan, hestenes dal, mammutjegerne, steppevandringen og klippehulens folk mener du!
Det er jordens barn serien som jeg nevnte over her. Fantastiske bøker!

Ja, dette er en utrolig bra serie syns jeg. Skal det komme en bok til?

I helgen så var vi på hotelltur med jobben til min mann og jeg var tom for lesestoff.. Hadde lyst på noe annet enn krim for en gangs skyld, så rasket bare med meg en bok fra kiosken. "Mørkets elsker" av J.R. Ward, en vampyrbok i serien "Den sorte dolks brorskap" .. egentlig så forventet jeg meg i grunn en skikkelig tåpelig bok, men ble faktisk overrasket og ble litt fasinert av "vampyrverdenen" .. tror kanskje jeg er bitt litt av vampyr-basillen som herjer nå..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:15   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder som sagt på med Hulebjørnens klan nå, Iza har nettopp fått barnet sitt. Men jeg er fremdeles ikke helt "med" i historien, jeg hadde ikke hatt noe problem med å legge vekk boka nå og aldri lese den igjen. Men jeg skal fortsette litt til, er jo bare på side 150 eller noe.

Gammel 17-11-09, 14:22   #45
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg holder som sagt på med Hulebjørnens klan nå, Iza har nettopp fått barnet sitt. Men jeg er fremdeles ikke helt "med" i historien, jeg hadde ikke hatt noe problem med å legge vekk boka nå og aldri lese den igjen. Men jeg skal fortsette litt til, er jo bare på side 150 eller noe.

Skal vi se:

Sitat:

Steinalderroman om Ayla, en Cro Magnon-jente som er blitt skilt fra sitt folk under et jordskjelv. Hun blir adoptert av Hulebjørnens klan, neandertalere som i generasjon etter generasjon har bodd i huler, tilbedt sine skytsånder, sanket planter og drevet jakt. Ayla føler seg etter hvert som medlem av klanen, men hun tenker på en annen måte. Hennes selvstendighetstrang og evne til rask handling i kritiske situasjoner gjør at hun kommer i konflikt med klanens tradisjonsbundne levevis, og hun blir en trussel mot hele dens eksistens

I alle jordens barn bøker så følger vi Ayla etterhvert som hun blir voksen. Det er på en måte dette med å være forskjellig fra de man er hos som er mye i fokus. Det å ikke helt føle seg hjemme, søket etter å finne ut av ting, følelsene med det å være anderledes. Den kan kanskje være litt tunglest, men er veldig fasinerende syns jeg.

Gammel 17-11-09, 14:25   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Southern Vampires-serien om Sookie Stackhouse skrevet av Charlaine Harris kan anbefales! Lettleste og spennende bøker!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:25   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja for all del, jeg hadde lagt den vekk for lenge siden om den ikke fenget meg overhodet. Men den fenger fremdeles litt for lite til at jeg leser den med godvilje, kjenner jeg snart må legge den vekk om det ikke blir bedre. Det er jo ikke sikkert det er min type bøker, rett og slett, men jeg gir det litt lenger tid.

Gammel 17-11-09, 14:32   #48
Albertine
Passiv

Standard

Iset, tenk på den første boka som nødvendig grunnlag før de neste bøkene. Det er den tyngste og kjedeligste av bøkene, men du er nødt til å vite hva som skjedde med henne for å fullt ut forstå henne senere. Ja, jeg elsker de bøkene. Når kommer den siste, tro?

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:44   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aha, da leser jeg videre og håper det blir bedre etterhvert. HELT ille er det ikke, altså, hehe. Ble veldig satt ut i går, da jeg kom til der vi får vite hva som skjer med barn som er dødfødt eller født misdannede.

Gammel 17-11-09, 14:53   #50
Albertine
Passiv

Standard

Jeg liker den tredje boka best jeg da. Sikkert fordi jeg er hemmelig forelsket i en av personene der.

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 15:10   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe, gleder meg. Er det kommet film/serie av denne bokserien?

Gammel 17-11-09, 15:13   #52
Albertine
Passiv

Standard

Darryl Hannah spiller Ayla.
http://www.imdb.com/title/tt0090848/

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 15:17   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 17-11-09, 15:22   #54
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Syns ikke filmen levde opp til boka da jeg så den på 90-tallet en gang.. og med 80-tallskvalitet på filmen så blir jeg litt med tanken på å skulle se den igjen nå..

Gammel 17-11-09, 15:34   #55
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har aldri sett den filmen, av den enkle grunn at de aldri klarer å lage filmen så bra som filmen i hodet mitt.

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 15:36   #56
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lest opp igjen Jordens barn et par ganger, men jeg pleier å droppe førsteboka. Den er altfor sørgelig. Resten av serien er strålende.

Gammel 17-11-09, 16:18   #57
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Første boka - tung - kjedelig?? Den er jo en av de aller beste bøkene

Jeg syns nr 5 blir den kjedeligste, men ingen av de er direkte kjedelige. Jeg gir meg over!!

Og litt , men virkelig

Gammel 17-11-09, 20:56   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg så litt av filmen nå, vil vente med å se hele til jeg har lest ferdig boka. Men det jeg så var faktisk veldig bra! Ble skikkelig positivt overrasket. Klanen snakker sånn som i boka, de sier bare noen få ord og bruker hendene hele tiden, og filmen er tekstet siden vi ikke forstår hva de sier.
Men gud så trist, jeg sitter jo bare og griner. Åpningsscenen er jo direkte vond, jeg satt og hulket. Veldig fin film. Frister å se resten nå men da vet jeg at jeg ikke gidder å lese ferdig boka, så jeg skal lese den først.

Gammel 17-11-09, 21:16   #59
Albertine
Passiv

Standard

Må lese boka først, Iset.

Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 22:35   #60
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsket de bökene for 100 aar siden (det var vel i 96/97 jeg leste dem). Husker at jeg rödmet dypt av de sex-beskrivelsene etterhvert. Filmen var en skikkelig skuffelse. Jeg hadde gledet meg i bötter til aa se den, men det var bare tull sml. med bökene.

Jeg kunne ikke tenkt meg aa lese dem igjen, dog. Liker andre slags böker naa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.