Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 20:34   #33
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Du Skvetten, hvordan er det i forhold til naturlige lukter? Er det bare syntetiske du (eller andre med den type allergi) reagerer på, eller er det også lukter fra eteriske oljer osv.

Det er noen få eteriske oljer jeg kan bruke, eksempelvis sitronolje som jeg har i eddik og bruker som skyllemiddel. De aller fleste eteriske oljer som kommer fra ulike blomster gjør meg like syk som annen parfyme, desverre.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var min første tanke også, men jeg ble usikker på fakta her:

Reagerer Skvetten like sterkt på katt som på parfyme? Hvis hun gjør det, men tar medisiner fordi hun er glad i katten sin, synes jeg ikke hun kan forlange at alle andre slutter med parfyme. (Det kan jo hende at de er glade i parfymen sin..)
Hvis Skvetten derimot er reagerer mye sterkere på parfyme enn på katter, synes jeg Dorfemia er ganske på jordet.
Jeg fikk ikke helt med meg hvorfor hun/han? Dorfemia hisser seg opp her. :innrømmer:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tillater meg å summere for henne jeg, det står rundt i tråden her allerede.
Skvetten reagerer sterkt på katt og måtte derfor straks kvitte seg med kattene sine. Hun reagerer vesentlig mildere på hund og kan derfor ha hunden sin foreløpig. Hun reagerer så sterkt på parfyme at hun noen ganger må hentes inn med ambulanse og såvidt overlever - etter at hun har tatt maksdoser av alle de medisiner som finnes. Det bare er ikke nok.

Takk, Smilefjes for oppsummering.

I tillegg blir jeg allergivaksinert for å tåle hunden min enda bedre. Dette fordi jeg har så store begrensninger i livet mitt allerede at legene ønsker at jeg skal få beholde ham, enn så lenge får jeg det. Dersom legene sier stopp, vel så er det stopp, med andre ord: virker ikke allergivaksineringen blir det ingen Pelsen her i heimen lengre.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Det var vel mer ordlyden jeg reagerte på(det jeg uthevet). Snakk om å vise lite empati.

Ordlyden til det innlegget det refereres til gjorde meg virkelig lei meg rett og slett. Så langt har jeg avstått fra å si så mye til vedkommende, og har parkert det på kontoen for å være uvitende og lite empatisk. Visst kan man stille kritiske spørsmål og det er en veldig god ting, men å være direkte ondsinnet i sine uttalelser er ikke til det beste for noen. Det er vel vedkommende selv som kan best si hva det bunner i.

Selv er jeg bare glad for at så mange faktisk tenker seg om en gang til før de dusjer på seg parfymen sin for å sitte på bussen jeg. Har livet mitt kjært og tro det eller ei, jeg setter pris på det offentlige rom jeg også selv om det gjør meg veldig syk nokså ofte.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.