Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 18:11   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Var du redd for Pompel og Pilt som barn?

Syns det var skummelt, spesielt de kostene - migrantene! - som føyk opp og ned mens de peip, før de føk videre. Da kan jeg huske at jeg løp inn på kjøkkenet og klamret meg rundt mammas knær.

Jeg kjøpte Pompel & Pilt-filmen for 20 år siden, og syns det er fascinerende mimre-underholdning. Har vist det til sønnen da han var 3-4 år, og han syns det var spennende. Høydepunktet er den glupske, avskyelige babyen til vaktmesteren som raper og promper - når alle de 45 tallerknene han har glefset i seg raser ned, og han bråvåkner med et vræl, og P&P må løpe før den gale vaktmesteren kommer. Og når de dyrebare eskene til kona til vaktmesteren kollapser, og hun er skriker fortvilet over å ikke finne esken med lommetørklet sitt.

"Eh, Pompel? Jeg tror den døren muligens må repareres."
"Øøøh, nai Pilt, jeg tror den døren er alene hjemme jeg."

Ja, litt Lynch-aktig, Murphy.

Sist redigert av Amelie : 11-11-09 kl 18:17. Årsak: migrantene
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.