Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 20:48   #1
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Jeg kjenner faktisk at jeg blir ufattelig usakelig provosert av at noen tenker at det er greit å la bilen stå å gå på tomgang.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:10   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kjenner faktisk at jeg blir ufattelig usakelig provosert av at noen tenker at det er greit å la bilen stå å gå på tomgang.

Jeg blir like provosert over at noen tror det er greit å ta seg til rette i andres bil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:22   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg blir like provosert over at noen tror det er greit å ta seg til rette i andres bil.

Jeg ser den.
Men du Minni, ser du ikke den potensielle faren for at et barn kan gå inn i den bilen som du lar stå på tomgang? Synes du eventuelt det er ok? Du risikerer ved dette å drepe/skade både den ungen som setter seg inn og eventuelle fotgjengere bilen måtte treffe på sin ferd. Det er i værste fall uaktsomt drap.
Med det i bakhodet synes jeg ikke det er så ille å ta seg til rette i andres bil, og slå av tenningen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:29   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser den.
Men du Minni, ser du ikke den potensielle faren for at et barn kan gå inn i den bilen som du lar stå på tomgang? Synes du eventuelt det er ok? Du risikerer ved dette å drepe/skade både den ungen som setter seg inn og eventuelle fotgjengere bilen måtte treffe på sin ferd. Det er i værste fall uaktsomt drap.
Med det i bakhodet synes jeg ikke det er så ille å ta seg til rette i andres bil, og slå av tenningen.

Jeg ser den altså, men nå tenkte jeg ikke på det i forrige innlegg siden vi hadde bil som kunne låses på den tiden selv om bilen sto på.
Nå kan vi ikke det så da hadde jeg nok ikke gjort det altså.Da måtte heller bilen stoppet , for jeg risikerer ikke andres liv på den måten.

Sist redigert av Chablis : 10-11-09 kl 21:36.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:31   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser den.

ER dette noe som skjer ofte?
At barn "tar" biler som står histen og pisten og motoren i gang??
Har du noe statistisk mattriale som tilsier at dette er en reel risiko?
Mitt inntrykk er ( altså, min subjektive oppfattelse) at når slike ting skjer er det barn som har tatt nøklene selv og gått ut i familiens bil, hjemme?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:09   #6
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hvis du lar bilen stå på tomgang og noen skrur den av, hvem er det egentlig som tar seg til rette?
Hva i alle dager er det som får deg til å tro at det at du eier bilen gjør at du kan gjøre som du vil med den i forhold til andre?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:59   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Det handler ikke om å ta seg til rette. Å la bilen gå på tomgang er en straffbar handling og ved å slå av bil som går på tomgang stopper man dermed en sådan handling. Det må selvfølgelig være en viss forholdsmessighet her; man kan ikke knuse bilruten for å komme frem til nøklene, men når bilen er ulåst er det uproblematisk.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:05   #8
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det handler ikke om å ta seg til rette. Å la bilen gå på tomgang er en straffbar handling og ved å slå av bil som går på tomgang stopper man dermed en sådan handling. Det må selvfølgelig være en viss forholdsmessighet her; man kan ikke knuse bilruten for å komme frem til nøklene, men når bilen er ulåst er det uproblematisk.

Jeg visste ikke at det var straffbart. Får man bot?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 23:54   #9
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg antar at man kan bøtlegges, ja. Det er brudd på en eller annen forskrift til vegtrafikkloven.

Gammel 24-11-09, 13:41   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, det er faktisk så straffbart at da bilen min sto å gikk uten for politistasjonen i dag ( med barn inni, til og med) så ble jeg umiddelbart lagt i jern, pint og torturert på det groveste
For deretter å dømmes til evig svie og røde prikker.....

Evt fikk jeg en klapp på skuldra og en takk for hittehunden jeg leverte inn....

Gammel 25-11-09, 02:08   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, det er faktisk så straffbart at da bilen min sto å gikk uten for politistasjonen i dag ( med barn inni, til og med) så ble jeg umiddelbart lagt i jern, pint og torturert på det groveste
For deretter å dømmes til evig svie og røde prikker.....

Evt fikk jeg en klapp på skuldra og en takk for hittehunden jeg leverte inn....

Det er nå uansett en straffbar handling. Hva politiet gidder å bruke tiden sin på er noe ganske annet.

Gammel 25-11-09, 10:17   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det er nå uansett en straffbar handling. Hva politiet gidder å bruke tiden sin på er noe ganske annet.

Ja, jeg håper vitterligen de prioriterer å bruke ressursene sine på andre ting. Det finnes faktisk langt værre og viktigere ting man bør ta tak i.
Alle har "sine" synder. Tomgangskjøring er min. Andre har 6-7 BH`er
eller handler usolidarisk. Eller legger familieferien til Thailand, eller eller.
Ikke så mange som kan kaste sten, men det er mange som føler seg bekvemme med å gjøre det alikevel.....

Gammel 22-11-09, 00:09   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

tråden har helt eskalert. Jeg har ikke lest alt. Men ut fra hovedinnlegget så synes jeg det er en helt grei ting å ta opp med barnehagen at det står biler på tomgang og at det ikke er ønskelig. Om noen gjentatte ganger bryter dette forbudet synes jeg det hadde vært en rimelig lærepenge om noen slo av bilen.

Skjønner at det kan finnes legitime grunner for at bilen må gå, men i de fleste tilfeller er det vel bare bekvemmelighet det er snakk om.

Utenfor huset vårt er vi plaget med kjøreskolebiler av alle ting som står i veikanten med motoren i gang, som den største selvfølge. Om sommeren fordi det er for varmt til å slå den av og om vinteren fordi det er for kaldt. Vi bor i en blindvei ikke langt fra biltilsynet og det er mange som har opplæring rundt her. Men de lærer tydeligvis ikke at biler ikke skal gå på tomgang.

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.