Sv: Frp og kontantstøtten
Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.
Jeg mener at de som arbeider og betaler skatt/har arbeidet eller betalt skatt - bør ta del av velferdsgodene.
Har man aldri betalt skatt eller arbeidet - er det ingen grunn til at man skal ha en del av dette.
Det at noen velger å gå hjemme mens barna er fra 1 til 3 år behøver ikke bety at de aldri har betalt skatt eller aldri har jobbet. Eller aldri kommer til å gjøre det. Det er nå en ting.
Men at folk som aldri har arbeidet eller betalt skatt (f.eks ganske mange studenter, en del funksjonshemmede m.m.) altså heller ikke bør få en del av velferdsgodene? -eller gjelder det bare mørkhudete innvandrere? Eller hva mener du egentlig? Jeg synes det er ganske hårreisende ting du antyder her. Eller lite gjennomtenkt. Håper det er det siste.
Skattepengene våre blir av og til brukt til å hjelpe svakerestilte mennesker som dessverre ikke har hatt mulighet til å bidra med særlig mye i samfunnet selv. Takk og lov for at vi har et slikt samfunn. Dessverre kan dette misbrukes og snyltes på, men den risikoen er jeg faktisk villig til å ta. Alternativet er ganske skremmende.